tisdag 20 mars 2012

Det går framåt

Söker efter sanningen

Idag känns allting bättre. Idag är jag ingen “pissmyra” som Vuxenmamman sa. Jag håller med henne, attans vad lika vi är! Vi måste träffas snart. Vi tycker sååå lika om så mycket.

Någon vårvärme har det verkligen inte varit idag heller (Torggaraget åter igen….) men det kändes ändå lite lättare på något sätt trots en sömnlös natt. En natt som jag låg o läste mellan kl 3 o 4 efter att först o vridit o vänt på mig i 20 minuter. Vilken tur att jag har en man som inte är lättväckt!

women_running420x423

Efter gårdagens lata kväll skyndade jag mig att dra på joggingkläderna så fort jag kom hem. Jag rafsade åt mig en packe inbjudningar till årets cykelfest och gav mig iväg. Det var kallt som saaatan!!! Var hade jag vantarna??? Jag höll på att frysa ihjäl!

Efter en stund fíck jag upp värmen, lite längre runda men lite långsammare. Det tar tid att lägga lappar i lådor. För första gången i mitt liv så saktade jag nog ner mer för att benen var stumma och benhinnorna ömma än för att flåset tog slut. Det var en angenäm upplevelse. Dagens glädjeämne!

På mitt nya jobb får vi många bra erbjudanden med förmånliga priser på både det ena och det andra. Idag har jag bokat biljetter till en 80-tals-show nästa vecka, “Gå 2 betala för 1” De största hitsen av och med de största artisterna LIVE!

ATTACK - Ooa hela natten, MIKAEL RICKFORS - Vingar, MAGNUM BONUM- Skateboard, TONE NORUM - Allt som jag känner, MILLAS MIRAKEL - Rytmen av ett regn, DAN HYLANDER - Skuggor i skymningen.

Vilket gäng va? O vilka låtar, det ska bli sjukt kul att återuppliva gamla minnen. Det är kul med saker att se fram emot!

5 kommentarer:

  1. Vad imponerad jag blir över dig nu. Jag hade aldrig orkat. Jag hade nog tagit bilen ;)

    Vilket bra erbjudande. Den skulle jag vilja se..
    Du har gjort dig ett bra jobbyte tror jag bestämt :)

    Kramisar

    SvaraRadera
  2. Åh nu blir jag riktigt avis! Micke Rickfors å Tone Norum! 80-talet....Det var tider det. *s* Ljuva ungdom. :-P

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, nostaligitripp;) Ljuva 80-talet!
    Vad roligt att gå på nåt sånt=D

    SvaraRadera
  4. Visst är vi lika. JAG ÄLSKAR dessutom också 80-talmusik och skulle också vilja gå på detta.
    Bra att du lyssnar på din kropp. Vi måste göra det lite oftare- är vi pissiga så är vi- är vi glada så är vi....mellantingen är väl bara slöseri på energi.;-)

    KRAM

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!