torsdag 15 mars 2012

Det var inte kärlek direkt


Häromdagen damp den ner i brevlådan, beställningen från Cdon, Springsteens senaste album, Wrecking Ball!! Uppladdningen inför sommarens konsert på Ullevi kan börja. En konsert där vi ska ta med oss de 3 yngsta “barnen” för första gången.

Idag har den snurrat i bilen på väg till o från jobbet o till o från träningen. Någon kärlek vid första tillfället var det inte men det är väl sällan Springsteens alster. De behöver oftast växa fram. Det får ta sin lilla tid. Det är en skiva i långsamt tempo som påminner mycket om Seeger Session. Vi får se vilka låter som blir mina favoriter här.
Musik betyder mycket för mig. Varje dag i bilen. Varje dag på mina promenader. Varje gång jag är ute o joggar. Spotify i mobilen är min ständiga vän. Jag klarar mig inte utan musik.
 
Ikväll har jag äntligen gjort mitt sista Zumba-pass i kombination med TRX. Det gick nog rätt så bra för en gångs skull.
När jag kom hem väntade den här älskade LCHF-pannkakan på mig (som jag själv gjort innan träningen) en utav mina favoriträtter.
Nu, Biggest loser Sverige. Sen är ännu en dag till ända.

Published with Blogger-droid v2.0.4

4 kommentarer:

  1. Musik är verkligen ett måste! Jag gör som dig, alltid musik i öronen när man är ute och i bilen :)
    Men Bruce är jag inget fan of....fast konserter är ju ljuvliga att gå på!

    SvaraRadera
  2. Vi måste bara ses på lördag. En fika på stan?

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Musiken måste bara vara med! Har hittat en superbra radiokanal att ha i bilen. Och vid promenader är det MP3 som gäller. Lyssnade på sanslöst mycket Springsteen i höstas, uppe i stugan - det var den enda CD'n som inte var klassisk musik. Så nu förknippar jag för alltid den musiken med höströj i trädgården.

    SvaraRadera
  4. Mia systeryster16 mars 2012 kl. 09:30

    Älskar Sprinsteen. Vi försökte fixa biljetter till Ullevi, men det gick inte:(
    Vi var där förra gången han var i Sverige, Magiskt=D
    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!