söndag 5 augusti 2012

7,3 mil förbi Västersjön, Rössjön o Lugnarohögen o jag “persade”:-)

IMG_20120805_083205

Igår kväll bestämde vi oss. Idag skulle årets långcykling bli av. Hemifrån och mot Hjärnarp, förbi Västersjön och Rössjön, platser jag inte ens besökt med bil förut, vidare mot Våxtorp o så genom Båstad och hem. Solen sken och eftersom man inte gärna vill ha “bonnabränna” så fick det bli ett träningslinne. Det fick jag senare ångra när solen gick i mål och jag småfrös lite trots högt tempo.

Västersjön, cykling

Fotostopp vid Västersjön. Jag tror jag “persade” idag. Slog personligt rekord alltså. Jag är en mes i nedförsbackar och bromsar krampaktigt men idag lyckades jag komma upp i 53,5 km/h!! Det var nog det snabbaste jag någonsin vågat rulla nedför backarna.

Dagens snitthastighet var strax över 22 km/h. Jag är nöjd med tanke på alla backar vi har.

Rössjön, cykling

Rössjön ligger lika vackert. Idag var benen pigga. Älsklingen beklagade sig mer än jag. Jag pinnade på även om jag låg på rulle bakom honom en hel del.

Fika, Lugnarohögen

När vi kommit ner för alla backar blev det ett fikastopp vid Lugnarohögen i Våxtorp. Där satt den medtagna kokospannkakan fint! Den behövdes för att orka sista biten hem. Sista backen upp och hem gick faktiskt lika lätt som vanligt men nu vill jag bara sova. Jag är trött. Solstolen väntar på mig. Det är jag värd!

10 kommentarer:

  1. Njut av solstolen och grattis till det personliga rekordet!

    /Mular för dig med..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tack, tyvärr började det regna efter en stund i solstolen men lite sol fick jag i alla fall:-)

      Hoppas chokladen var god...

      Radera
  2. Oj, vad duktig du är. Du inspirerar faktiskt mig ska du veta. Nästa vecka börjar jag jobba igen och då ska mitt "nya" liv börja. Det blir nog en blandning mellan cykel och löpning tror jag. Men om jag kommer köra LCHF det vet jag inte, kanske kommer dra igång med GI istället. Då får du heja på mig!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul om man kan inspirera någon! Kombinationen cykel o löpning är nog rätt bra. Kämpa på bara!

      Radera
  3. Wow, det var inte dålig cykel tur, vad duktiga ni är :)

    Kram Kina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var en tuff runda i tufft tempo, jag är själv rätt nöjd, det måste man väl få vara ibland?

      Kram

      Radera
  4. Jag som tycker att jag är så himla duktig på att cykla till jobbet =) Det tar nog två minuter i medvind!

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Du hade säkert kunnat hänga med:-)

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!