tisdag 7 augusti 2012

Lite lyxig egentid i spåren av en jordbävning

20120806_202146_Anne_Sand
Efter morgonens jordskalv, 4, 4 på Richterskalan, jo, det var faktiskt en riktig jordbävning, om  än en liten lagom sådan, så var jag trött igår kväll. Vaknade tidigt igår som vanligt, kände och hörde ett ovanligt dån vid 5-tiden och undrade vad det var. Min första tanke var, någon har snott var “nya” bil och kört in i huset! Så var det givetvis inte. Min nästa tanke var faktiskt jordbävning och så var fallet. Vi får vara glada att det inte drabbade oss så hårt. Tänk de som råkar ut för “riktiga” sådana. Hualigen!
Igår kväll var jag trött och lat. Älsklingen meddelade att han skulle bli sen, vilket jag var beredd på sedan innan. Då blev det färdiggrillade revben till mig och lilla A. Mat som mannen inte uppskattar men vi njöt.
Syrrans lakan hade hängt ute i regnet och var inte torra. De fick åka in i torktumlaren vilket innebar att jag bara inte orkade åka ner till hennes hus och bädda. Latmasken segrade. Jag sjönk ner i soffan istället. En nyinköpt tidning väntade. Lite mat blev ändå inhandlad och fann sin plats i kylen. Nu kan hon komma, jag kan knappt vänta! Idag är hon här!

4 kommentarer:

  1. Jag bodde under många år i Grekland och där kunde man känna av mindre jordbävningar titt som tätt. Efter en lite större jordbävning så fick jag en extra känslig reaktion på allt som vibrerade. Om en buss åkte förbi så kunde min första tanke vara "jordbävning!!!". Lite läskigt med de större skalven. :(

    Tur att det inte blev värre för er i går. Kram!

    SvaraRadera
  2. Det har jag missat totalt, att ni har haft jordbävning! Vad otäckt!
    Härligt att syrran kommer på besök=D

    SvaraRadera
  3. Läskigt med jordbävningar!
    Jag köpte den tidningen jag också. Mycket gott i den!

    kram

    SvaraRadera
  4. Huvva inget roligt uppvaknande

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!