tisdag 26 november 2013

Bodypump, dammsugare o hetsätning

2013-11-26 18.55.40

I morse var det tungt. Tungt att gå upp, tungt att åka till träningen men väl där så kändes det bra. Pumpen är ett riktigt bra pass, ett av de bästa i veckan. Jag är glad att jag tog mig dit.

Känner mig trött o sliten även idag. Bodycombat som är mitt absoluta favoritpass avbokades idag. Jag ville bara hem. Det känns som att jag ligger efter med allt. Tvätt, städning, betalning av räkningar, matlagning, adventspyntandet o planeringen inför helgen kalas.

2013-11-26 18.56.13

Ljusstakar och stjärnor kom i kväll på plats o blev givetvis tända. För mig kan det aldrig bli för tidigt. Ju mer jag har gjort, desto lugnare blir jag. Jag måste få ligga i fas eller helst lite före, annars mår jag inte bra.

De där två nya listerna som måste målas en gång till, de får vänta tills imorgon. Idag orkade jag bara inte. Idag har jag bara vikit tvätt, lagat mat, plockat o röjt i hela huset, adventspyntat och betalt alla räkningar.

Jag har nog kommit fram till att jag gillar inte att ha en massa projekt som ska utföras hemma på kvällarna. Det var jag som ville göra i ordning där uppe, det var jag som satte en deadline (nu på lördag) men det är även jag som mår sämst utav det här. Jag känner mig bara stressad. Jag vill att det ska blir klart!!

Idag när jag kom hem så var jag så missmodig att jag bara tryckte i mig ostrullar med smör i. Hetsätning de luxe. Jag vet att det är ett sjukt beteende men svårt att stoppa. Där dämpade jag nog stressångesten med mat.

Dagens glädjeämne var väl annars att dammsugaren Albert har inträtt i huset som en ersättare för Gösta. Halleluja moment!

Nu dyker jag snabbt i säng! Tack o godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!