fredag 14 mars 2014

Aruba, Alexanders o Nail & Beuty Spa


Jösses vad vi hann med igår! Det känns som att vi hann med hur mycket som helst. 
Förresten så måste jag be om ursäkt för om inläggen här ifrån blir röriga. Jag har bara iPaden att tillgå o det är jättetrögt att ladda in bilder, att få dem i rätt ordning o i den storleken jag vill ha. Försökt ladda ner ett bloggverktyg men då var jag tvungen att ha den senaste versionen av iOS o det vågar jag mig inte på att ladda ner här. Jag är inte så Apple-fanatisk precis.  Bilderna får väl komma lite huller om buller, ni får leva med det;-)



Jag chockstartade i alla fall gårdagen med en joggingrunda, o tur var väl det med tanke på all god mat vi stoppade i oss sen under dagen! Jag älskar att jogga i Florida! Det är platt som pannkaka, de enda backarna man ser är "speed-bumpsen";-) Jag har ju inget vidare lokalsinne o gatorna här går lite runt, runt men jag trodde mig ändå komma ihåg rundan som jag o min man gick o sprang sist vi var här. Ja det vill säga jag gick mer än sprang, får då kunde jag inte springa. Nu gav jag mig ut från huset o sprang från steg ett, o var t o m så där flåsigt hurtig att jag joggade på stället när jag var tvungen att korsa en gata o där kom en bil. Jag sprang HELA rundan utan uppehåll, ja jag sprang  t o m en liten extrasväng (eftersom jag sprang fel, hmm). 24 minuter så jag antar rundan var dryga 3 km. Jag är sååå nöjd med mig själv. Ni tycker säkert att det är löjligt men det är så häftig känsla att kunna springa! Tänk att jag skulle passera 50 innan jag på riktigt lärde mig det!  Eufori!


Efter joggingrundan gav vi oss iväg till stranden. Det var faktiskt lite kyligt o blåsigt igår, bara 23 grader efter en kylig natt så något bad blev det tyvärr inte igår. Vi får hoppas på lite varmare idag. 23 grader i Florida är inte jättevarmt. Några timmar på stranden blev det i allafall som avslutades med världens bästa Chicken cob salad på Aruba. Underbart gott!


Efter ytterligare  några timmar i solen, nu vid poolen, så var det dags för ett par timmar på Nail and Beauty spa.  Här lyxar vi oss rejält! Nu är vi redo för resten av semestern med fina fötter o snygga färgglada naglar.  Mina är så klart lila;-)

Dagen avslutades med middag  på J B Alexander, där vi  alla åt deras  fantastiska  Baby back ribs.


Det är ju tur att jag har ett ressällskap som är lika nördig som jag när det gäller Instagram o Facebook m m😊








4 kommentarer:

  1. Åh så skönt du har det!!!! Fortsätt att njut du på allra bästa sätt!!

    SvaraRadera
  2. Härligt!
    Njut och ha det så got!!

    SvaraRadera
  3. Ååååå så härligt du har det. Njuut vännen o ha det bäst. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Ja det har jag verkligen! Semester ar livets krydda.

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!