torsdag 13 mars 2014

Copenhagen-Fort Lauderdale med Norwegian



Det var en lååång resa hit. Den längsta någonsin kändes det som trots att det faktiskt var den kortaste resan hit någonsin. Direktflyg utan mellanlandning, så smidigt men jag kunde inte sova! Normalt sett så brukar jag sova nästan hela vägen hit. Igår sov jag nog bara ett par tre 20-minuterspass. Då blev den 10 timmar långa resan väldigt lång trots ett mycket bekvämt plan. Norwegians nya Dreamlinerplan kan varmt rekommenderas! Jag kommer absolut att åka med dem igen.



Det var mer hitech än vanligt. TV-skärmen bestod av en androidplatta där man hade ett stort utbud av  filmer, spel o musik. Drinkar o snacks beställdes också direkt via plattan där man även själv drog sitt kort för att betala. Enkelt o smidigt. Trevlig cabinpersonal på det o flygresan blev en bra upplevelse.

Eftersom jag inte sov så hann jag med två filmer på vägen hit. The Book Thief  och The Bucket List. Två mycket bra filmer, inte minst The Book Thief som jag varmt kan rekommendera.



När vi landade i Fort Lauderdale slutade dock den trevliga upplevelsen. Immigrationen....det tog oss över två timmar att komma in igenom immigrationen!! De hade definitivt inte kapacitet att ta emot den mängden passagerare som vällde in. Kön var så lång så det finns inte ord o den flyttade sig inte heller mer än millimetrar i taget. Irritationen växte ju längre tid vi stod där o min stackars syster fick som vanligt tappert stå o vänta på oss. Nästa gång får vi ta taxi från flygplatsen, det här är ju inte klokt. I vissa avseenden känns verkligen USA som ett u-land. Hur svårt kan det va?

Nåväl, när vi väl kom ut i natten, strax innan 10 på kvällen, så vällde den 29-gradiga Floridavärmen emot oss. För en gångs skull var jag faktiskt inte trött när vi kom  fram heller så vi satt ute till runt midnatt med ett glas rött o pratade o pratade. Min syster hade redan planerat att vi ska springa ett 5-kilometers lopp på stranden på lördag. Hmmm men ja, lite lockande är det bara för att det är i Florida. Det kanske blir så, lite häftigt hade det ju varit.

Trots att jag var uppe sent o inte sov på planet igår så vaknade jag ändå kl 4 idag. Hopplösa mig. Nu väntar jag bara på att ljuset ska komma, då ska jag ge mig ut på en joggingrunda. Jag måste ju träna inför lördagen:- )

2 kommentarer:

  1. Åh, låter underbart trots köer och förseningar och bristande sömn!
    Njut nu av ledighet, värme och familjeliv!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  2. Ja, njut nu av Florida! Är imponerad att ni vågade åka med Norwegian som ju haft så mycket strul med förseningar, men det gick ju bra! Kram ;-)

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!