tisdag 17 november 2015

Röda naglar o Ulrikas Sommarturbo i november

Ja idag har jag inte jobbat ihjäl mig precis. Klev i och för sig upp samma tid som vanligt, 5.20, men istället för att åka till jobbet plockade jag och röjde här hemma, tvättade, diskade m m. Ett köksskåp hann jag också gå igenom. Alltså allvarligt, jag tycker att jag röjer ut o städarköksskåpen hyfsat ofta men ändå samlas där så mycket matvaror som bara blivit för gamla. Florsocker, brun farin, stevia, samarin, bakpulver, senapspulver, ja jösses, där var mycket som åkte i soptunnan. Bäst före 2013....i vissa fall. Jag städar tydligen inte sååå ofta ändå.

Efter helgens Ålandskryssning så är det dags för 2 veckors Sommarturbo igen. Igår körde jag igång. Den där kryssningshelgen har visst gett ett överskott på 0,8 kg på vågen, inte bra. Det får väl bli 80% rätt denna gången igen för redan idag spräckte jag kostplanen genom att gå ut och äta lunch med min mamma och min son men det var det värt! Det blev en kycklingsallad med fetaost, helt ok enligt mig. Lunchen var trevlig och sen hann jag och mamma med en dryg timmas shopping tillsammans. Hur mysigt som helst.

Det blev förstås inte jobbat så många timmar idag. En rutinkontroll på Vårdcentralen gjorde att jag inte kom till jobbet förrän vid 10. Jag gick på lunch kl 12.00 och kom tillbaks kl 14.00, sen gick jag hem vid 16-tiden för jag skulle fixa mina naglar, hm.....Ja, ja men igår jobbade jag till 19.30 så det jämnar väl ut sig:-)

Man blir lite fundersam när man ser att @mittvin nu följer mig på Istagram. Tycker de då att de har hittat en bra kund eller;-)

 

1 kommentar:

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!