tisdag 11 mars 2014

Från ena sidan Atlanten till den andra

2014-03-11 18.00.17

Det är nu det är som ljuvligast! Den här solnedgången möttes jag av idag när jag kom hem o klev ur bilen. Visst är det underbart! O nu lämnar vi denna delen av världen för en resa tvärs över Atlanten där vi förhoppningsvis också kommer att få uppleva en o annan solnedgång. Från en del av världen till en annan.

20140311_211613

Morgondagens outfit är framplockad och bara väntar på att jag ska kliva i den.  Av erfarenhet reser jag nästan alltid i svart. Jag spiller så ofta´o att sitta en hel resa med matfläckar på kläderna är inte min melodi. Usch så obekvämt! Nä svart får det bli, denna gången också.

2014-03-11 21.16.04

Väskan fylls på, sakta men säkert. Den är av modell större så mycket får plats. Var kommer allt ifrån? Jag skulle ju inte ha med mig något? 5 kg väger väskan, då kan jag packa 15 kg till.

2014-03-11 20.10.53

Ja imorgon bär det av. Jag, mamma o Iréne kliver på Norweigans nya Dreamliner-plan för en direktflygning tvärs över Atlanten. Än så länge står det att planet är i tid, vi tror på det. Snart bär det av men först lite mera packning o sedan lite sömn!

2 kommentarer:

  1. Äntligen är det dags. Ha en härlig resa, njut ordentligt!!
    Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!