onsdag 25 februari 2015

Det blåser i paradiset

Tredje morgonen som jag sitter här för ännu en dag som cykel-änka men sen ska det vara slut. Imorgon ska vi sovmorgon! på semestern. De senaste tre dagarna har vi varit tvugna att äta frukost så fort restauragen öppnar, 7.30. Upp o iväg på cykeln. Ja inte mig emot, jag är ingen sjusovare så jag har inte direkt lidit men det ska ändå bli skönt att tillbringa resten av semestern tillsammans.

Middagen igår var den bästa vi hittills ätit även om inget innan heller direkt har varit dåligt. Ostgratinerad oxfilé med grillade grönsaker. Jeeses så gott! 40 euro för 2 huvudrätter, 2 glas vin och 1 öl. Det är synd att klaga. Jag tror att vi måste gå dit en gång till och då kommer jag att äta exakt samma rätt. Så gott var det.

Häromdagen kunde man i New York Times läsa om resultatet av de dåliga amerikanska kostråden som delats ut i flera generationer där man sagt att man inte ska äta ägg och andra animaliska produkter eftersom fett och kolestrol är dåligt för hälsan. Nu slår man återigen fast att det finns inget samband mellan det kolestrol som man får i sig via maten och det kolestrol som naturligt finns i blodet! Jag undrar jag när de sista anhängarna av lågkalorikost ska ge efter.

Jag tror att städerskan tycker att det är dags för lite dricks. Det kunde inte vara mer tydligt.



Igår friskade vinden i så att man nästan fick hålla sig fast i solstolen. Jag lyckades hitta en plats i någorlunda lä och låg ändå där hela dagen utan att frysa. Jag fick bara ETT flygande parasoll i huvudet så det får man väl vara glad för:-) Idag blåser det ÄNNU mer! Jag tycker synd om min cyklande man. Det blir en tuff tur idag. Jag klarar mig nog bättre vid poolen efter att min morgonträning är avklarad.

 

Ja den där drömmen om att springa längs med en lång och platt strandpromenad har ju inte riktigt infriats....Vi bor högt och på strandpromenaden är det också stora nivåskillnader så det är bara att kämpa på. Intervallträningen kommer liksom automatiskt, här liksom hemma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!