torsdag 26 februari 2015

Playa del Inglés tur och retur

 
Kanarieöarna överraskar, här är så mycket varmare än jag trodde att det skulle vara och ändå var det någon som påstod att det hade varit den kallaste vintern på 15 år här nere. Det blåste förstås nästan storm i går igen (ännu värre än i förrgår) så man var återigen livrädd för att få någonting i huvudet men det gick bra. Trots blåsten så lyser solen oavbrutet och temperaturen låg kring 25 grader igår.
 
Gårdagen inleddes med lite shopping när mannen var ute o cyklade. Det blev två nya plagg, o ja jag vet att jag har lite udda smak men sån är jag. Båda plaggen med inslag av lila såklart.

På kvällen gick vi in till Playa Ingles för att lämna hem cykeln, en promenad på ca 4 kilometer. Detta var kvällen då vi också tänkte oss en liten utekväll. Någon kväll på semestern brukar vi planera in det men det brukar inte gå så bra. Vi brukar bli trötta tidigt och så går vi hem o lägger oss som vanligt. Igår lyckades vi faktiskt hålla oss uppe o pigga:-) Vi satt på en trevlig karaokeebar i Playa Ingles ända till klockan var över 1 på natten innan vi gick hem. Ja vi gick faktiskt även hem mitt i natten på en ödslig strandpromenad. Mycket motion blir det och det är bra, aldrig under 15000 steg någon dag och en dag kom jag faktiskt upp i över 20000 steg.

Enligt min Polar lopp så har jag faktiskt uppnått 57% av mitt dagliga aktivitetsmål redan innan jag klivit ur sängen idag efter den nattliga hemfärden:-) Vilken bra start på dagen!

Jag ser solen stråla in genom balkongen och den enda aktiviteten vi behöver utföra idag är att förflytta oss från hotellrummet till frukostmatsalen och sen ner till poolen. Life is good!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!