tisdag 17 februari 2015

En olydig elev för förkärlek för LCHF

2015-02-17 05.56.31

Jag har lite svårt att förlika mig med tanken att äta fettsnålt som jag nog tror att Hanna vill. Jag är en väldigt olydig elev, inte konstigt att jag inte gör några resultat…

Idag återupptäckte jag appen Lifesum. En app som jag betalar för och har gjort länge men som jag använt dåligt. Nu har de förbättrat appen ytterligare eller så har jag inte insett alla finesser innan. Nu får man feedback på det man äter, den talar om vilka livsmedel som är “röda” = farliga att äta för mycket av. Man kan välja vilken diet man vill gå på, LCHF, 5:2, bränna fett o bygga muskler etc.

2015-02-17 05.51.49

Det här blir ju en kaloribegränsad väldigt strikt LCHF men med rätt proportioner. Jag ska ge det en chans. Det jag genast inser efter bara ett par dagar är att jag nog i alla år har ätit för mycket protein och kolhydrater och alldeles för lite fett…. Det är många som frågat om jag inte ätit för lite fett men jag har slagit ifrån mig och sagt att det gör jag säkert inte men så är det nog.

Nu känns det väldigt lätt om jag bara knappar in maten i förväg så jag vet när det håller på att barka åt skogen. I eftermiddags blev det t o m kaffe med kokosfett i o det var längesen. Mätt o belåten har jag varit hela långa dagen.

2015-02-17 06.27.49

Ostpanerad omelett till frukost, en karréskiva med bearnaisesås till lunch, stekt laxfilé med smält smör till middag o nu bär det iväg på olivoljeprovning med Sanna Töringe! Visst låter det spännande?

Jag återkommer med rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!