torsdag 1 oktober 2015

Jag är inte alls missnöjd:-)

Ja ni ser det där glappet i byxlinningen. Jag känner det. Jag tror jag måste gå o shoppa. Det går bra nu. Jag är på banan igen. -1,5 kg hittills denna veckan! Denna veckan har jag följt programmet bra. Känslan när man drar på byxorna och midjan inte väller över utan det istället finns plats kvar är obeskrivlig. Idag är jag nöjd med mig själv:-)

Efter gårdagens låga kaloriintag var jag trött som ett lik på kvällen. Däckade i soffan före halv 10 tror jag. Jag försökte se på Modus men jag lyckades inte. Släpade mig sen i säng och somnade om men efter en sån här hungerdag (5:2) så är inte heller sömnen så god även om jag är trött. Vaknade halv 4 o kunde inte somna om....Till slut klev jag upp, insåg att det blir ingen mer sömn denna natt o vad ska jag då ligga i sängen för? Vid samma tid som jag normalt sett går upp så hade jag duschat, klätt mig, sminkat mig, hängt upp en maskin tvätt, stoppat i en ny maskin tvätt o tömt diskmaskinen. Bra jobbat där. Varför irritera sig på att inte kunna sova? Utnyttja tiden istället. Jag kommer att bli trött sen men då vippar jag bara bak kontorsstolen, istället för att gå o fika, o så sover jag där en kvart. Hur svårt kan det va?

Varje månad kommer ett mail med en analys av föregående månads träning. Vad hände här liksom? Sämsta träningsmånaden på hela året, 15 timmar på en månad, det är för dåligt. Det får bli skärpning här alltså men det är väl ändå synd att klaga när man under den sämsta träningsmånaden ändå gått ner i vikt. Det kan bara bli bättre!

 

Varje dag parkerar jag i det här parkeringsgaraget. Där finns en biltvätt. Det är jätteenkelt att lägga bilnyckeln i deras brevlåda o vips, så har man en blänkande ren o fin bil när man ska åka hem, fint eller hur;-) För 250 kronor så blir den tvättad för hand och den glänser som om den vore nyvaxad, t o m däcken har fått sig en omgång däckglans. Inte illa! Om jag är lat? Möjligtvis men jag vet inte när tiden annars skulle räcka till.

Dagen avslutades idag med ett pass Crosscage och sen åt jag en himmelsk ost- o kycklinggryta med vispgrädde och squashtagliatelle till middag. Lite snedsteg blev det här, 1 näve cashewnötter flög in i munnen tillsammans med en ostbit innan middagen blev klar. Klockan blev helt enkelt lite för mycket.

Dagens frukost: Omelett med keso o bär

Dagens lunch: Ostburgare med bacon, rödlök och sallad (burgaren var tillverkad av blandfärs istället för nötfärs)

Mellanmål: En näve cashewnötter och en liten bit ost

Dagens middag: Squashtagliatelle med ost- och kydklingsås

Dagens träning: 45 minuter CrossCage

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!