tisdag 17 maj 2016

Ett arv i förtid, en gammal bröllopsklänning och en bra anledning till shopping

Länge, länge har jag trånat efter en utav syrrans snygga kaffebukar som hon haft i Florida. Sist jag var där så bad jag att få ärva en utav dem när hon dör;-) Nu har hon kommit hem för att hälsa på och hon tyckte inte att jag skulle behöva vänta så länge så en utav kaffeburkarna kom med till Sverige:-) Tack snälla syrran!!! Jag älskar den!!

Nu tömmer vi mammas gård. Gården är såld och flyttlasset går till en lägenhet i närheten. En utav sakerna som nu går till loppis är min gamla brudklänning från mitt första bröllop för 24 år sen!! Tänk, där har den hängt i alla år, jag har inte haft hjärta att göra mig av med den. Någonstans har jag väl kanske tänkt att någon utav döttrarna kanske vill ha den, ha, ha! Jag älskar faktiskt klänningen än idag även om äktenskapet sprack men vad ska jag med den till?? Får väl se om loppis-butiken vill ha den.

Väskan är packad för 2 dagars studiebesök i Köpenhamn, Gentofte och Malmö. Givetvis tyckte jag inte att jag hade något snyggt att ta på mig, så jag gav mig själv ett utmärkt tillfälle till shopping idag på lunchen. Ett par byxor, en tröja och en topp. Yihaa:-)

Förresten, i avsaknad av träning igår, så knatade jag upp 4.50 imorse och gick drygt 3 kilometer. Alltid något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!