onsdag 4 maj 2016

Sura Design Hotel & Suites, Istanbul, Turkiet

Ja nu har vi landat. Fem och en halv dag i Istanbul! Det ska bli helt underbart! Turkish Airlines kan rekommenderas! Mer serviceminded personal har jag nog sällan skådat. Maten var ok, inte mer, planet lite gammalt men med tv-skärmar vid varje stol. Det utnyttjade vi dock inte alls. Jag sov större delen av tiden förutom när jag åt. Bästa sättet att resa, det är så avkopplande.

Taxin hade vi förbeställt via hotellet, rätt skönt med tanke på att vi landade 22.35. Kön igenom passkontrollen var i klass med immigrationen i USA men det gick lite fortare. Trots allt så var nog klockan 23.30 innan vi satt i taxin så jag är rätt nöjd med den beställningen.

Flygplatser är rätt härliga på något sätt, stora, bullriga, ett myller utav människor och en massa spännande ljud överallt. Inomhus fanns de blankaste golv jag någonsin sett.

På planet serverades givetvis Turkish delight som jag dock inte åt. Usch så vidrigt sött:-(

 

 
Inte blev vi besvikna direkt när vi kom till hotellet! Jösses vilket härligt rum. Det är verkligen ett designhotell och det ligger mitt i Sultan Ahmed på en liten, liten gata med ett myller av restauranger och barer.

Nu ska vi sova gott och imorgon ska vi börja utforska. Jag längtar!

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!