fredag 21 april 2017

När kreditkortet får dansa

20 april torsdag
En lugn morgon då vi gav oss ut på  en sen morgonpromenad längs med Carihuelastranden. Vågorna gick höga och stranden var helt översköljd.  Att ligga på stranden denna dag var inte att tänka på. På vägen hem handlade vi mat för att sen gå hem för att laga, ja inte frukost utan brunch, så mycket hann klockan att bli.  Det är skönt med semester!

Blåsigt vid stranden men lä vid poolen o strålande solsken. Där låg vi o nj6öt i nästan tre timmar innan vi gav oss ut på en liten shoppingrunda längs med stranden.  Här fick jag med mig både ett par skor o en topp hem. När vi lite senare på kvällen gav oss ut i marinan åkte kreditkortet fram igen! Nu blev det ett par blommiga jeans, en blommig tröja o ännu en topp.... Jag som älskar blommiga kläder ska verkligen frossa i modet denna vår då det äntligen är inne igen med blommor på allt. En semester med en väninna ser onekligen lite annorlunda ut än den med mannen. Olikheten stavas shopping🌞. Underbart!

Det känns som vi hann med jättemycket igår. Altanen piffades ytterligare. Fejkblomman jag hade med hemifrån sattes upp på spaljén liksom de solcellsdrivna fjärilarna från Clas Ohlsson o ja de funkade👍Hur läckert som helst. Jag tror att mannen får ta med sig ytterligare en klätterväxt från Hornbach och några solcellslampor när han åker hit om några veckor. Det gjorde verkligen skillnad.

Experimentet med att köpa en riktig växt att ställa på altanen har slagit väl ut.  När vi nu kom ner 1 1/2 månad senare lever den i högönsklig välmåga utan att ha blivit vattnad! Nu köpte jag en till. Det blir så mycket hemtrevligare med lite växter på terrassen.






--

Mvh

Ingegerd Persson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!