lördag 10 september 2011

Trädgården suger musten ur mig


En slitsam dag. Uppe med tuppen som vanligt. Fuskstädade huset. Det gick fort!

Sen kom det roliga, ut o rensa i rabatterna, dela plantor o plantera om. Ett arbete som jag verkligen gillar. Men sen, gräsklippning. Med en man som fortfarande är dödligt förkyld så föll det på min lott även idag. Tungt o slitigt med den gamla antika gräsklipparen. Jag gillar den inte!!

Som kompensation så bjöd älsklingen mig på den mest fantastiska omeletten till lunch när jag kom in! Mmm vad gott!

En liten middagsvila blev det o sen ut igen o klippa lite buskar. Efter det så fick det vara bra för idag. Eftermiddagen har jag tillbringat inomhus med lite mer avkopplande sysselsättning. Så skönt.

Det mest fantastiska med dagen, eller kvällen, är nog att vi satt utomhus och åt ännu en kväll. Vilken härligt höstdag! Det kan vara skönt när det håller upp!

Ikväll bara jag MÅSTE se Mia Skäringer "Dyngkåt o hur härlig som helst" den showen har fått så otroligt bra recensioner o jag tycker att hon är störtskön i Solsidan.

Träning då? Ja, det får minsann räcka med ca 4 timmars trädgårdsarbete idag, min kropp känns tung o sliten. Lite vila måste den väl få?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!