söndag 10 juni 2012

F d elitidrottare, jag??

2012-06-10 08.49.38

Idag har jag gjort ett Fysiotest. Det var riktigt roligt måste jag säg. Resultaten var ju betydligt bättre än vad man trott. Först fick man ställa sig på vågen för att se vikten. Sedan knappades ålder o kön in. På vågen stod man på ett par plattor o sen fick man hålla i två handtag varefter elektriska impulser sändes igenom kroppen. Denna test ska vara lika tillförlitlig som röntgen sägs det.

När andelen muskelmassa i kroppen dök upp, 31,4%, så frågade hon som utförde testen om jag var en f d elitidrottare? Ha, ha, jag?? En soffpotatis som knappast aldrig tränat?? Jo ridit lite har jag ju gjort o haft hästar. Jo men det är ju typiskt hästtjejer sa hon, de bara ser till själva ridningen o inte allt kringarbete med mockning etc. Normalvärdet låg mellan 22 o 27%. Det är verkligen synd att jag inte gjorde detta testet innan jag började träna också. Att fettmassan trots allt var lite hög, det kom ju inte som någon överraskning men det INRE bukfettet var under gränsvärdena så det känns också helt ok.

Jag var ungefär lika stark i båda sidor, både när det gällde armar och ben. Bentätheten var hög så någon benskörhet kommer jag inte att lida av som gammal. Det känns också väldigt bra.

Med hänsyn till min ålder, kön och muskelmassa så ligger min idealvikt bara 5 kg bort. En vikt betydligt högre än vad jag trodde jag skulle ha men trots allt så är det den målvikten jag har satt upp som mål sedan tidigare. Jag är på G! Jag är så glad att jag gjorde detta testet. Ett mycket bra kvitto på min nuvarande form.

2012-06-10 12.11.55

Efter morgonens test gick vi en tipspromenad då Lexie fick följa med.

Resten av dagen har ägnats åt tvättning, städning, vaxning och polering av vår gamla trotjänare. Nu ligger hon på Blocket och väntar på en spekulant.

En joggingrunda har jag givetvis också hunnit med, det gäller ju att bibehålla den höga muskelmassan:))

1 kommentar:

  1. Så kul! Lite kvitto på din träning, kost, och ditt trots allt aktiva liv som hästmänniska. Var gjorde du detta? Fick du göra test på hjärta/lungor etc också?

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!