lördag 9 juni 2012

Välkommen fotboll!!!

2012-06-08 20.54.10

Detta är en rubrik som jag ALDRIG trodde att jag skulle skriva! Men just idag så välkomnar jag faktiskt det förbannade fotbolls-VM:et, eller EM säger min man att det är.

2012-06-08 18.24.59

Varför?? Jo, efter alla studentförberedelser när jag knappt har loggat in på datorn så kan jag ÄNTLIGEN grotta ner mig i datorn HELA kvällen!! Helt i lugn o ro medans älsklingen tittar på fotboll. Nu ska jag hälsa på hos er alla som jag inte hunnit den senaste veckan o läsa om allt ni hittat på.

Studenten är över. Studenten är nöjd o trött o kalaset var lyckat, gästerna många och glada och maten god (om jag får säga det själv:)

2012-06-08 18.25.10

En rolig kommentar från en av gästerna till min man var om han var tvungen att tilltala mig med www först, eftersom jag är så digital:)) Kul Kurt!!!

Gårdagens väder var strålande tills just när rektorn började tala och studenterna skulle springa ut. Då kom regnet….sen regnade det oavbrutet till framåt 7-tiden på kvällen sen blev det fint igen o vi hade det varmt o skönt i tältet.

2012-06-08 18.46.17

Studenten själv blev väldigt glad över vår present, en Florida-biljett, en resa tillsammans med oss till hösten. Det ska bli så kul att ha henne med, sist hon var med där var 2005.

Vilken tur att min kära syster har ett hus även här i Sverige. Så stor nytta vi har haft av det inför studenten, där har vi förvarat all mat o även lånat “Bubbel-vatten”-flaskor, filtar o salladsskål (o allt detta får hon reda på via bloggen…) Jag utnyttjar henne…

2012-06-08 13.15.47

8 kommentarer:

  1. Ja, det är onekligen en del förberedelser inför studenten! Vi har vårt nästa vecka, äldsta sonen tar studenten på fredag. Det är bal på tisdag och det ska bli så härligt att se alla finklädda!

    Njut nu framför datorn!
    Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det härligt! Vi haft det skitkul men det är också skönt när det är över o man äntligen kan koppla av!

    Lycka till nästa vecka.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har :) Hihi! Jag sitter också vid datorn och maken vid tv:n och fotbollen. Skönt, då kan man liksom sitta vid datorn med gott samvete. Ha en bra kväll.
    Kram Kina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:) Ja ibland kan det faktiskt vara riktigt skönt att få vara ifred:))

      kram

      Radera
  4. Kan förstå att du är trött efter all förberedelse och studentande:-) Nästa år är det min tur. Huva:-)
    Kul att det blev lyckat!

    Tycker vi ska börja kalla varandra för www, ingegerd, www. cecce osv...här o bloggvärlden:-) Haha!

    Kramar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, www.cecce, hallå där!

      Jo du, jag har ju student även nästa år, o nästa år igen...men sen är det slut! Så jag ska nog kunna öva upp mig.

      Kram

      Radera
  5. Så skönt och kul att allt blev bra. Man vill så gärna att de ska vara nöjda när allt är över.
    Just nu är tårtorna i ugnen och jag ska bara sitta en liten stund.
    När allt är över tänker jag också välkomna fotbolls EM, fast jag gör det på riktigt!!! hi, hi!

    SvaraRadera
  6. Hm byta nyckel...?? Haha! Skojar bara- vad kul att ni hade nytta av huset och så snällt att ni tar hand om det!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!