onsdag 8 augusti 2012

Den bortglömda pappan

Den här artikeln läste jag i Hallandsposten häromdagen. Jag undrar jag om den familjen är sams igen sedan dessSmile

 

“Pappa glömdes kvar på rastplats längs E6

En norsk familj glömde en familjemedlem på en rastplats i höjd med Mellbystrand. Han anmäldes försvunnen och polisen fick en riktig Norgehistoria att bita i.
Under torsdagsmorgonen fick polisen in en anmälan om en försvunnen person. En norsk familj som var på väg tillbaka till Norge stannade under morgonen utmed E6 på en rastplats i höjd med Mellbystrand. De räknade inte in alla familjemedlemmarna innan de åkte därifrån och en man i 60-årsåldern, pappan, lämnades kvar.
Han påbörjade sin vandring längs med E6 och i Snapparp påträffades han av polisen, som då inte hade hart något om en försvunnen person.
Familjen, som färdades i en personbil, upptäckte misstaget först när de var i Fjärås. Då ringde de polisen och anmälde honom försvunnen.
Att det var samma person som polisen träffat på i Snapparp, som sedan anmälts försvunnen tog ett par timmar för polisen att förstå då familjen trodde att mannen försvunnit i Fjärås.
Men vid 11-snåret fick polisen veta att 60-åringen färdades i en annan norsk bil, på väg till Norge utan familjen. Familjen underrättades och de reste tillbaka till Norge utan pappan.”
Detta är en sträcka på 12 mil!!! Tror ni att den familjen uppskattar pappan??? Jag e tveksam….





4 kommentarer:

  1. Hahahaha! När jag läste tänkte jag att de måste ha åkt i en buss så därför blev det ju extra roligt att de faktiskt åkte i en bil :-)

    Och du - fasen vad du duktig du är med ditt cyklande. 73 km i bra tempo - snyggt jobbat!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Javisst är det knasigt! Att de inte saknade honom!

      Tack, tack, ja cykla är kul, det gillar vi båda.

      Radera
  2. Men jösses säger jag.
    Både roligt och tragiskt!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mest tragiskt egentligen men roligt för oss läsare.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!