torsdag 9 augusti 2012

Vi har “högare” berg, vi har snyggare drottning o vi kan åka skidor…

Laptop

Jag har inte sett NÅGONTING på OS men ikväll var TV:n på. Min handbollstokige svärson var här och ville givetvis kolla på matchen mellan Sverige och Danmark. De sista minuterna tittade vi alla när Sverige gick och skrällvann denna match! Uttalande ovan från en av kommentatorerna måste gå till historien “Vi har #högare” berg, vi har snyggare drottning o vi kan åka skidor”, kul! Ja o jag tyckte faktiskt att han sa “högare”.

Gårdagen var i övrigt en mycket bra dag. Lunch med goa vänninor, (stekt fläsk för andra dagen i rad) ett positivt lönesamtal med nöjda chefer och så kvällen hemma med man o några barn o så syrran och min systerson. LCHF-pannaka och rödvin en onsdagskväll. Vissa dagar är bättre än andra.

Vädret idag: Det ösregnar. Vad annars? Vilka dagar denna sommar har man inte vaknat till regn?? Denna sommaren måste vara historisk.

Idag tar jag tåget till jobbet. Mitt resekort kom jag på igår kväll, har jag lånat ut till syrran, vilken tur att då dottern är hemma så att jag istället kan låna hennes sommarkort. Idag åker jag gratis! I gengäld så får jag förmånen att cykla hem dotterns cykel ikväll som har hon har använt till och från stationen hela sommaren. Det blir dagens motion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!