lördag 1 december 2012

Så mycket bättre med Sex and the city

2012-12-01 15.49.022012-12-01 15.48.40

Ja vissa dagar är man mer nöjd med sig själv än annars. Idag känns det verkligen som att jag hunnit med en hel del även om det finns mycket kvar på listan som skulle vart gjort. Det är en sak som är bra med mig, även om jag har 10 saker på listan som jag tänkt att jag ska göra och jag bara har hunnit 3 eller 4 så kan jag ändå känna mig så sjukt nöjd med att jag i alla fall hann de 3 eller 4 sakerna. Man ska glädja sig att det man har gjort och inte gräma sig över det man INTE hunnit med.

Lådorna i vår skänk har blivit städade, yngsta dotterns garderob har blivit tömd och alla saker är ivägkörda till syrrans soptunna (bra med en extra soptunna ibland:-) eller lämnade på återvinningen. Garderoben är fotad och inlagd på Blocket, jag har varit ute o joggat, vi har satt upp ljusslingorna utomhus o så har vi hälsat på svärföräldrarna.

O så snöar det! Den första snön är kanske liiite mysig men jag gillar det inte så mycket o så länge. Just nu är det ok.

Dagens irritationsmoment: En person (troligtvis äldre) som kör i 40 km i timman uppför hela Italienska vägen. En lång kö bildas bakom. Grr, vilken frustration det skapar. Jag är en riktigt “chicken” när det blir halt men hallå!! 40 km i timman UPPFÖR backen, hur halt kan det va??

Ikväll ser vi fram emot en lugn o mysig hemmakväll med “Så mycket bättre”, ett fantastiskt bra program med så mycket underbar musik. Jag bara älskar det. Kanske, kanske att man kan locka älsklingen till att titta på “Sex and the city” också ikväll. Det skulle göra dagen fullbordad.

4 kommentarer:

  1. Ja visst är det så att man ska glädjas över det man hunnit med och inte tvärtom :)
    Här har det kommit lite snö nu som gör det lite ljusare och finare ute :)
    Kram och fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk om alla kunde tänka så, då skulle väl alla bli lyckligare, eller...;-)

      Kram

      Radera
  2. Bilisten kanske bara njöt av utsikten. Italienska vägen är ju vacker! :D
    Duktigt att hinna med så många moment på en dag. jag hann "bara" städa...
    Trevlig första advent! //Katsura
    PS vad julig och fin din blogg har blivit!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Städa e väl inte så "bara". Man ska va glad för det man hinner, eller hur:-)

      Tack snälla du!

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!