lördag 5 januari 2013

Lycklig sponsor till Life??

Life, hälsokost

Jag undrar jag om jag inte snart kan anse mig vara en glad sponsor till Life, så mycket hälsokostpreparat och mat som jag inhandlar där nu för tiden. Idag begav jag mig återigen dit i ett desperat försök för att försöka inhandla något “klåd-stillande”.

Life, hälsokostDet blev en dyr flaska silicea som ska verka svalkande för huden med kisel och aloe. Hoppas att det hjälper. Lite multi-vitaminer och D-vitaminer ficks också följa med hem. Studier har visat att ett tillskott av multi-vitaminer kan påverka viktminskningen i positiv riktning och D-vitaminer lider vi i vårt solfattiga land ständigt brist på. Omega-3, magnesium (mot kramp) och Oxytarm (för magen) samt mina bioresonansdroppar tar jag sedan tidigare. Ett helt litet husapotek.

Paprikasoppa med Halloumi, LCHF

Dagens motion fick bli en 40-minuters promenad i det vackra vår-vädret:-) Till lunch gjorde jag Ulrika Davidssons Paprika-soppa med Halloumi. Jättegott om än inte så mättande.

Nya Tavegyl var tvungna att intas efter lunch idag. Jag höll på att bli tokig. Då kommer genast huvudvärken och jag blir helt däckad. Det är som att välja mellan pest eller kolera. Nu sitter jag återigen bänkad i soffan. Det är så min dag kommer att se ut.

20130105_142308_Hagrid_Scan

O så dagens hemska bild, idag har det flyttat sig från händerna till halsen o bröstkorgen igen. O så är jag alldeles öm under fötterna när jag går. Det här är inte roligt längre….

18 kommentarer:

  1. Aj, aj ser inte kul ut! Stackars dej!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt rätt, det är INTE kul. Tycker synd om mig själv också idag faktiskt.

      Radera
  2. Det där ser inte alls trevligt ut.....

    SvaraRadera
  3. Usch, vilken hemsk klåda!!

    Svar: Så är det nog. Datorn tar för mycket tid, men jag kopplar av framför datorn också. Vid vackert väder sitter jag inte framför datorn, utan tar med mig boken ut istället.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo så är det väl,man väljer ju fjälv vad man vill koppla av med. Jag gör också det, kopplar av med datorn. Klart man är mer ute när det är fint väder, så e det.

      Radera
  4. Äter själn enl LCHF sen mars förra året o har aldrig mått bättre. Dock äter jag det av hälsoskäl o inte för att gå ner i vikt, oavsett vilket så har det blivit en livstil för mig o kan i nte tänka mig att äta någon annan kost. Hoppas klådan ger med sig för det där ser ut att göra ont. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag har ätit i 6 år o det är en livsstil för mig också. Nu ska jag bara strama upp det lite så jag går ner i vikt också.

      Radera
  5. Nä men stackare!! Nässelutslag är inte kul! Jag har en dotter som har en födoämnesallergi och har reagerat ibland med nässelutslag. Hoppas du kommer till rätta med vad det är du reagerar på.

    Sv: Har använt mina icebugs två gånger nu och har bara gott att säga :)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men nu glömde jag att säga att jag tycker att du har en jättefin layout! Gillar din header också! Jag och min man ska resa till Rom i april, kanske du har några fina tips? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack:-) Vi bodde på hotell Trajano mitt i centrala Rom. Ett helt ok hotell till ett mycket bra pris via Booking.com (som för övrigt är en mycket bra sajt). Vet inte vad man ska rekommendera i Rom, där finns ju HUR mycket som helst. Trastevere är mysigt, inte alls som resten av Rom, dit måste ni gå. När ni ska till Vatikanen, se till att vara där i tid o ta med vatten o snacks. Det tar TID men är värt det. Gå hela vägen upp i Peterskyrkan, där får ni en vidunderlig utsikt över stan.

      Radera
  7. Kära barn som mamma ofta sa-hu så HEMSKT för dig! (hoppas det inte är ärftligt...) nä nu ska det BORT! Häck väck våt fläck säger jag bara!! Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart de inte e ärftligt toker:-) Känns bättre idag, peppar, peppar.

      Radera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  9. Aootch, det där ser riktigt otrevligt ut.
    Krya på dig, Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det minsta man kan säga men det känns bättre idag, peppar, peppar...

      Radera
  10. Men kära du så jobbigt du har med nässelutslagen! Hoppas verkligen att du snart får en tid på hudmottagningen?!
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det hoppas jag med men jag hoppas även att det är på bättringsvägen, lite förhoppning om det har jag idag.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!