måndag 11 februari 2013

Har påven rolig mössa?

bored-baby-funny1

Här sitter jag, djupt nersjunken i soffan efter en drygt 9 timmar lång arbetsdag med företagarmöten och presskontakter, fotoblixtar som flashar i ansiktet, ett tufft träningspass efter det, Ullared rullar på tv:n och jag har inte en aning om vad jag ska skriva ikväll.

Varför sitter jag överhuvudtaget och tittar på Ullared? Detta helt meningslösa program. Snacka om att sitta o se målarfärg torka när man sitter o tittar på Morgan när oljar in en altan. Herre jösses…..

Dagens snackis nr 1: Påven har avgått! Det har inte hänt sedan 1615, det ni! Plötsligt händer det, det som inte kan hända. Förståndig man som kan bryta en tradition och säga: Jag orkar inte mera. Allting behöver inte vara som det alltid har varit.

Dagens snackis nr 2: Molly Sandén o Danny Saucedo är ett par! O så spånnande….jag nästan dör av upphetsning, not!

Dagens glädjeämne nr 1: Min pappa har kommit hem från sjukhuset.

Dagens glädjeämne nr 2: Äldsta dottern var på anställningsintervju för ett ekonomijobb (ett extrajobb upp till studierna) på fm och fick jobbet på em:-) Ett stort grattis till det!

Dagens glädjeämne nr 3:  Hennes sambo som blev färdigutbildad sjukgymnast för mindre än en månad sedan har redan fått sitt första jobb och börjar på torsdag:-)

Jag tror att de två firar lite idag!

10 kommentarer:

  1. Så dejligt det går godt med børnene. Det er virkelig noget der kan glæde og rykke en op i den syvende himmel :D
    Grattis til dine børn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Den största glädjen av alla är när det går bra för barnen, absolut!

      Tack Ann!

      Radera
  2. Härligt att "dina" ungdomar fått jobb! Och att din pappa kommit hem. En bra dag med andra ord. Ullared till trots ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen, det var det ju faktiskt men jag var trött o är så även idag.

      Radera
  3. All anledning o fira med så många roliga nyheter på samma dag. Ullared aldrig sett det o kommer aldrig att göra det heller, men åka dit o handlar gör jag någon gång då o då. Kramisar Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja åka dit o handla e ju en helt annan sak! Det gör jag gärna:-)

      Kram

      Radera
  4. Många av kunderna i Ullared ser allt annat än vältränade ut. Men på något sätt har de skaffat sig kondition för att trängas i varhuset och sen köa vid kassorna. Det tar flera timmar, ungefär ett Vasalopp.

    SvaraRadera
  5. Ja,jag vet. Det är en pärs att handla i Ullared men jag gör det gärna själv:-)

    SvaraRadera
  6. Vad kul med alla glädjeämnena, grattis till det1

    SvaraRadera
  7. Ha ha ha, målfärg som torkar :-)) Vi ser inte Ullared (tack och lov) men jag vet vad du menar. Så skönt när barnen får jobb, det lättar liksom lite då.

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!