tisdag 5 februari 2013

Nu e de klippt igen o boken ni inte behöver läsa!

Tropicana Azure Club

Jaha, så händer det. Så fort man kommer hem igen.

Först o främst snö!! Detta vita elände som bara trillar ner från himmelen. E det inte nog snart?

Nässelutslag! Med full kraft slog de till ikväll igen. Jag ser inte klok ut. Nu är det kortison och Tavegyl igen. Jag tål inte kylan!

Annars då? Jo men det är rätt skönt med den egna sängen, den egna toan:-) och en rejäl köttbit på tallriken.

En bok som jag på semestern kommit fram till att jag INTE behöver läsa är Den amerikanska flickan av Monica Fagerholm. En bok som vann Augustpriset 2005 och var nominerad till Nordiska rådets litteraturpris samma år. Jag kämpade och kämpade men till slut gav jag upp. Den var för mig helt obegriplig. Livet är för kort för att läsa dåliga böcker, Augustprisvinnare eller inte. Det är möjligt att jag inte är tillräckligt kulturell men det struntar jag i. Jag bara säger: Läs den inte!

5 kommentarer:

  1. Usch ja , det är inte kul att lämna solen för kylan..så trist med dina nässelutslag :(
    Ok, ska inte läsa den boken!

    SvaraRadera
  2. Nä, fy för utslagen! Boken har jag redan läst, tycker precis som du. Knepig och svårläst. Är förresten inte ens säker på att jag läste klart den...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att få tips på böcker man inte skall läsa, då skippar jag den....Tråkigt med dina utslag, hoppas de blir bättre med medicin. Ha en toppendag trots snö o kyla. Kramisar Tina

      Radera
  3. Den varningen skulle jag fått för några år sedan då jag försökte läsa boken. Jag orkade nog inte ens 100 sidor..
    Kram o välkommen hem till väderjävliga Sverige <3

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!