fredag 1 mars 2013

Ja, jag ser ljuset!

Vårljus, Nissan, änder, snö, vår, vatten

Mars kom med vårsol. Ser ni vilket underbart härligt ljus som stiger över staden? Man kan väl bli lycklig för mindre! 8 plusgrader var det när jag satte mig i bilen för att köra hem idag, ÅTTA plusgrader!!! Det ni! Det kallar jag för vår!

Tulpaner, blommor

På min väg över torget kunde jag inte motstå tulpanförsäljaren som hade dukat upp de mest fantastiska färger man bara kan tänka sig. Naturligtvis gick min bukett helt i lila. Min favoritfärg alla gånger.

Till middag ikväll blev det Kycklinggratäng med curry och blomkålsris. Ännu ett fantastiskt recept ur min senast köpta  bok.

Nu är jag så trött att ögonen går i kors. Det blir en tidig kväll idag, det känner jag tydligt. Imorgon är en annan dag.

2 kommentarer:

  1. Härlig tulpanbukett!
    I går gjorde jag Åses pizza, den med botten med västerbottenost... en riktig höjdare!
    Kram o ha en fin helg

    SvaraRadera
  2. Ooo...underbart & så vackert ♥
    Ha en gooer Lördag/Kram från mig i Vårsolen

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!