söndag 30 juni 2013

Mamma o jag, sådan mor, sådan dotter

2013-06-30 16.23.11

Idag har vi firat min 19-åring. Så roligt att ha henne hemma o så roligt att mina föräldrar också orkade komma ner, det händer inte så ofta nu för tiden. “Åh vilken fin klänning” så min mamma när hon såg mig:-) Det var precis den reaktionen jag ville ha! Jag hade nämligen köpt en precis likadan klänning till henne i födelsedagspresent (hon fyller år i övermorgon).

Joy, Rosebud

Ja så här ser den ut. Rea-fynd från Joy  o deras trevliga märke Rosebud. Det är en stil som tilltalar mig, precis min smak och med bra kvalitet. Så fort det är rea så är jag där o roffar åt mig.

Mandelsmör, LCHF, lowcarb

Igår provade jag för första gången att göra eget mandelsmör. Ta en påse mandlar, lägg ner i en matberedare o bara kör, ca 10 minuter tar det men till slut så blir det ett mycket gott mandelsmör. En påse mandlar blir precis lagom mycket till att fylla en burk med som tidigare innehållit köpt mandelsmör. O kostnaden blir väl bara ca hälften mot det färdigköpta. Jag är nöjd.

3 kommentarer:

  1. Hihi Härligt & va lika ni är/Kram Annmi

    SvaraRadera
  2. Jättefina klänningar ! Brukar också titta in på Joy då och då, kanske det är dags igen!
    Mandelsmör låter spännande, och väldigt gott!

    SvaraRadera
  3. Härliga klänningar! Så fint med blåvitt tycker jag. Vad gott med eget mandelsmör. Dessvärre har jag inga maskiner alls här nere. Det är så spartanskt det kan bli i vårt kök. Spanjorerna är inga mästare i köket direkt och går helst ut och äter.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Rebecca

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!