söndag 22 december 2013

På väg mot ljusare tider

2013-12-21 14.52.55

Resan mot vår och sommar har startat. Igår inträffade vintersolståndet. Nu blir det ljusare och ljusare, för varje dag som går. O imorgon kommer min syster och min systerson till Sverige. Ett äppelträd mindre är vad hon kommer att finna i sin svenska trädgård. Stormarna har tagit ut sin rätt.

RombollarBounty

Innan äldsta dottern försvann norrut igår så hann vi med lite julgodistillverkning. Rombollar, Bounty-bitar och Wienernougat. (Klicka på namnen för recept). Det är nu karaktären sätts på prov. Den sprack direkt kan jag meddela…..

IMG_20131221_184150

Jag o min man tillbringade ännu en kväll vid brasan efter att jag först hade latat mig i soffan med att titta ifatt mina missade avsnitt av Downtown Abbey omväxlande med sömn. Välbehövlig vila som trots allt inte förbättrat min förkylning. Tvärt om tyvärr. Huvudet är tungt och näsan rinner konstant. Skit!

2013-12-21 19.03.23

2 kommentarer:

  1. Jag tittade också igenom missade Downton-avsnitt i går, de tre sista. Förhoppningsvis kommer nästa säsong nästa år, längtar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja tack och lov går vi mot ljusare tider, helt underbart! Men tyvärr blir det mörkt lite väl tidigt på eftermiddagen fortfarande....
    Mys på vid brasan du!
    med en önskan om en GOD JUL och Gott Nytt År!

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!