onsdag 13 augusti 2014

En anledning till att inte tågpendla


> Idag fick jag låna ut min bil o bestämde mig för att cykla till stationen för att sen ta tåget till jobbet.  En tur på nästan 1 mil var väg,  rakt uppför på vägen hem, bra gratismotion tänkte jag. 
>
> När jag kommer hit så står det givetvis på tavlan att tåget är försenat 20 minuter - polis - står det bredvid. En försening som nu utökats till en halvtimma o de har meddelat att det beror på ett polisingripande.
>
> På vägen ner tänkte jag att det här borde jag göra oftare.  Nu har jag ändrat mig. Att tågpendla må vara miljövänligt men också väldigt stressande. Å andra sidan så hinner jag ju sitta här o blogga o på vägen ner hit funderade jag på när jag ska hinna ta ut all min flextid. Nu tar jag ut lite.
>
> Inget ont som inte hatt något gott med sig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!