måndag 11 augusti 2014

När vindarna tar tag o klänningen går sin egen väg

I fredags gick jag in på H&M för att köpa sminkborttagning. Jag kom ut med det jag skulle plus en blus OCH en klänning. Klänningen ser ni här o som ni kan se så är det en rätt vid kjol i ett tunnt och fladdrigt tyg. Idag hade jag den klänningen på jobbet.
Det blåste VÄLDIGT mycket idag när jag gick från jobbet och till bilen. Mitt på bron över Nissan blåser det riktigt ordentligt o vindarna tar tag i min klänning o jag bara känner hur den flyger upp där bak.....Händerna har jag fulla med handväska, paraply, kasse med matlåda o så mobilen. Jag fick försöka samla ihop kjolarna så gott det gick och hålla ihop till jag kom till bilen. Av det lär man sig: Kolla alltid väderleksprognosen innan ni tar på er en vid o fladdrig kjol!
 

Till middag ikväll blev det Köttfärsomelett á la LCHF från Ulrika Davidssons bok. Ett lätt, smidigt, snabblagat o gott recept. Min man blev också väldigt förtjust, det här kommer jag definitivt att göra igen.

Efter middagen blev det återigen 6 km promenad/löpning. Jag är nöjd med min dag!

 

10 kommentarer:

  1. Känner igen det dr, in för att köpa något smink och ut kommer man med en påse. Idag fyndade jag vita chinos för 75:- kommer på bloggen imorgon. Fin klänning!! Ha en fin dag imorgon!

    SvaraRadera
  2. Jättefin klänning och köttfärsomeletten lät jättesmarrig.

    SvaraRadera
  3. Sån söt klänning! (sen att den blåser upp i tid och otid..det får man ta,hihi!) Och receptet på köttfärsomeletten ser ju supergod ut!

    SvaraRadera
  4. Fin klänning....
    Köttfärsomelett låter riktigt gottit :)

    /Kram

    SvaraRadera
  5. Du kanske kan hänga såna där duktyngder som man har på utomhusbord när du ska gå från bilen och det blåser

    SvaraRadera
    Svar
    1. Asgarv!! Bra idé, ska tänka på det nästa gång;-)

      Radera
  6. Det där låter jättegott! Måste testa. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det VAR verkligen gott! Klart att du måste prova!

      Radera
  7. God omelett och jättefin klänning! Bonus att den är fladdrig (för omgivningen om inte annat)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmm, den var god o ja, det är ju alltid kul att glädja andra;-)

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!