söndag 21 september 2014

Ett liv med LCHF som spårat ur

Jag har tänkt. Min vikt har stadigt vandrat uppåt över sommaren. Vad gör jag för fel?

Efter 7,5 år med LCHF-kost så har jag blivit alldeles för liberal. Jag unnar mig både det ena o det andra som stoppar upp fettförbränningen.

Det som utlöste liberalismen var nog förra årets "Kom-i-form"-kurser som var superbra, o jag gick ner en massa kilo i vikt men jag ändrade min kost. När vi gick kursen så åt vi enligt "4-timmarskroppen". Protein, grönsaker och bönor till VARJE måltid. Fettsnålt, kolhydratfritt, gluten- o laktosfritt 6 dagar i veckan. Den sjunde dagen fick man äta vad man ville, precis vad man ville! Då började jag unna mig choklad, glass, kakor m m, en dag i veckan.

När kursen var slut så försökte jag nog fortsätta med 4-timmarskroppen eftersom det var så effektivt men jag gick nog mer o mer över på LCHF framåt helgen, i kombination med choklad!!! Ja, jösses, ni förstår själva. Det där funkade ju inte så bra. Sen dess har jag nog ständigt vacklat mellan 4-timmarskroppen o LCHF, vilket innebär att jag äter lite allt möjligt på helgerna. Nu kan jag bara konstatera. Det funkar verkligen inte. Vikten är nog "all-time-high".

 

Nu ser jag fram emot tiderna med min personliga tränare och detoxen som jag ska gå igenom. Jag är sjukt taggad. Jag hoppas att det ska gå bra nu.

Det blev en cykeltur ner till stranden igår, 4 kilometer nedför backarna, en joggingtur längs med stranden, 3 kilometer på slät mark, ett sista? dopp i havet o sen på cykeln o hem igen, 4 kilometer uppför backarna. Det kändes gott i kroppen även om kondisen verkligen inte är på topp för tillfället.

 

Matlagningen igår var enkel, varmrökt lax, sallad och en örtsås. Svårare än så behöver det inte vara.

Frukosten idag bestod av omelett med keso och tomat. Nu är det skärpning som gäller här.

Det fina sommarvädret verkar vara över och förbi. Idag strilar regnet ner för fönstret och jag piggar upp mig med lite nya blommor.

Jag tänker njuta av det dåliga vädret med en bok, en film o lite jobb. En promenad ska jag nog också kunna motivera mig till eller så kommer min man att locka med mig ut, det vet jag med säkerhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!