fredag 26 september 2014

Jämnställdhet o mångfald i avsaknad av muskler

Igår vajade regnbågsflaggorna för andra gången någonsin i "min" stad då vi hade ledardag med tema jämnställdhet och mångfald. Ett tema i tiden, ett tema som är så viktigt att belysa, ett tema att förhålla sig till. Jämnställdhet och mångfald, lika viktigt båda två. Jag är stolt över att jobba i en organisation som jobbar aktivt för både jämnställdhet och mångfald!

Imorse ringde klockan 05.00. Fredagsträningen väntade, även om det ännu inte var dags för PT-träning. Tror ni jag orkade gå upp? Tredje natten i rad som jag knappast sovit. Kortisolnivån i kroppen är nog hög, har svårt att koppla av. Drygt en halvtimma sent lyckades jag kravla mig ur sängen för att slutligen bege mig till gymmet. Bättre sent än aldrig.

30 minuter styrketräning, helt på egen hand. Senast jag körde ett pass på gymmet var någon gång i våras. Idag var det såååå tungt!!! Jag fick släppa ca 10 kg minst, på nästan varje station. Så sjukt knäckande. Jag gick därifrån med en känsla av att någon måste ha stulit mina muskler. Vart tog de vägen liksom?

Tanken idag var att sluta jobbet 15.00 som jag tänker varje fredag. Det händer aldrig...men när jag väl kom hem då lagade jag mat. Stekt kycklingfilé med ratatouille. Supergott o enkelt. Resten av kvällen har ägnats åt Idol. Jag säger bara det: Mollie äger!!!

2 kommentarer:

  1. Musklerna låg nog kvar i sängen och sov, ta med dom nästa gång du tränar så ska du se att det går bättre. Ha en go helg. kRam J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, ja de låg nog kvar i sängen. Jag får se till att få med dem nästa vecka.

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!