måndag 29 september 2014

Rakt in i dokusåpaträsket med hazelnut flavored coffee!!

Efter att hela sommaren inte så mycket som smygkikat på tv:n så har jag nu ramlat rakt in i dokusåpaträsket.
Från påsk och nästan t o m nu så har vädret varit helt fantastiskt och alla kvällar har tillbringats på vår altan. Tv:n har känts väldigt långt borta och behovet har varit obefintligt.
Men NU, nu har jag ramlat dit rejält. Idol, Bonde söker fru, och nu ikväll började både Ensam mamma söker och Dicte, en dansk serie som jag inte sett tidigare men som verkar bra. Tramsigt o enfaldigt men ändå så avkopplande. Tankeverksamheten kan helt o hållet kopplas bort. Skönt som omväxling till mitt hektiska jobb. Hjärnan behöver nog växla ner ibland.
 

Innan jag kom hem blev det förstås ett pass med Cross Challenge tillsammans med en kollega. Det känns bra att ha kommit igång ordentligt igen. Skönt också att ha ett planerat träningsschema som jag måste prioritera. Det gör att jag kommer ifrån jobbet i tid o jag vrider och vänder på det för att få till träningen även sådana dagar när jag egentligen inte har tid. Träningen måste nu ha prio 1.

Hazelnut flavored coffee. Det köpte jag på Indiska i Göteborg i lördags. Kravmärkt och Fairtrade. Jösses så gott det var!! Definitivt mitt nya favoritkaffe. Två delar kaffe med hasselnötssmak och en del vanligt kaffe, det blir en perfekt mix. Idag var jag tvungen att kolla om det även fanns på Indiska i Halmstad. Det fanns!! Jag köpte genast ännu ett paket. Jag längtar redaan till morgonkaffet imorgon!

 

 

 

6 kommentarer:

  1. Åh...det kaffet måste ju provas! Tack för tips! Jag hinner inte se så mycket TV heller, kan bero på nattjobbet. Men som tur finns ju svtplay och TV4play! Jag gillar också att titta på "Bonde söker fru" och Idol.
    "Ungdomarna" på jobbet pratar om heelt andra serier,som låter spännande,men som jag inte sett...typ " Games of Thrones" ,Vikings och Sons of Anarchy?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vi har nog inte riktigt samma som ungdomarna☺

      Radera
  2. Serie träsket är perfekt på söndagar. Vår box är inspelningsbar. Klickar på att jag vill följa en serie o vips så behöver jag inte fundera på det. Å viaplay är perfect. Dicte såg jag i våras el det är en ny säsong? Sitter hos farsan i skrivandets stund. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En sån box har vi med, det är verkligen kanon! Viaplay har vi däremot inte.
      Du är stark du Ylva.

      Kram

      Radera
  3. Haha, precis det tittar jag med på ;-) Men det är så skönt att landa i soffan efter dagarnas bestyr och bara vara... Kram J

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det skönt att bara få vara, djupt nedsjunken i soffan!

      Kram

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!