söndag 5 oktober 2014

Hästar, silverskedar o rabatter

2014-10-05 14.08.28

Det underbara höstvädret bara fortsätter o fortsätter. Idag gav jag mig ut på vår vanliga “Stora hästrunda” som vi kallar den, ca 6 km, promenad i rask takt med inslag av jogging i intervaller. Det var tungt….men jag tog mig runt.

 

2014-10-05 14.08.16

Från början så kallade vi denna runda som vi gjorde just på grund av att det var den stora rundan som vi red när vi hade hästar. Namnet passar fortfarande lika bra eftersom man alltid stöter på hästar i ett flertal hagar på vägen runt. En gång hästtokig, alltid hästtokig. Jag stannar gärna o tittar o pratar lite med dem vägen. Det är så fridfullt o vackert.

2014-10-05 14.08.02

Vackra Bjärehalvön. Jag blir nästan lyrisk var gång jag ger mig ut. Även om man ofta går/springer samma runda så är det så vackert att man nästan tappar andan. Böljande kullar, skogar, hagar och hav. Havet är ändå det som är bäst. Jag skulle aldrig kunna bo där jag inte har nära till havet.

2014-10-05 14.07.28

Idag har jag städat en garderob o där hittade jag yngsta dotterns silverskedar, bestick samt några dukar som farmor har vävt. Nu kan hon själv ta hand om dem när hon har egen lägenhet. Nu ligger de i en kasse och bara väntar på ett besök.

2014-10-05 14.07.12

Jag har höststädat alla rabatterna på framsidan av vårt hus så nu kan hösten komma när den vill. Det gör förstås inget om den dröjer ännu ett tag.

Jag vill också slå ett slag för lergrytan. Hela dagen när jag tränat, jobbet i trädgården m m så har den ljuvligaste pulled pork växt fram i lergrytan i ugnen. Helt utan passning. Receptet hämtade på 56 kilos sida. Hur gott som helst!!

2014-10-05 14.06.28-2

Ett köksskåp har jag också hunnit städa. Skåpet där mjöl, kex o knäckebröd har sin hemvist. Det blev inte mycket kvar där inte. Det är rätt tydligt att det är något som inte längre går åt i vårt hushåll. Kött o grönsaker är vad vi äter, inte mjölmat, pasta o ris. Där var det mycket som åkte i soptunnan. Städlusten var på topp idag, jag älskar att röja, slänga o organisera upp, när jag har tid. Idag hade jag tid.

2014-10-05 14.05.51

Lexie var nog också väldigt nöjd med dagens runda. Hon hade mycket spring i benen efter vår bortavaro innan i helgen.

2014-10-05 14.04.57-2

Det tråkiga med dagen är att min allergi har kommit tillbaka. Min man frågade i morse om jag hade boxats i natt. Ögonen hade svullnat upp och det kliar och svider. Undrar jag vad jag har gjort nu? Är det bara stress eller är det något annat. Jag ser i vilket fall som helst inte riktigt klok ut! O nu ska jag gå till jobbet imorgon o se ut på det viset. Det är inte alls kul.

Dagens träning: 6 km promenad med intervaller av jogging, 53 minuter

Tre bra saker med min dag:

  • Jag har tränat i det fina vädret
  • Jag har fått städat en garderob och ett köksskåp
  • Jag harhöststädat framsidan av trädgården

2 kommentarer:

  1. Vilken fin o härlig promenad. Tycker precis som du om havet... skulle inte kunna tänka mig att bo utan närheten till det. Kram J

    SvaraRadera
  2. Underbart & så vackra Hästar ...
    Saknar verkligen min/Kram Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!