söndag 4 januari 2015

I renoveringstankar

 

Tankarna far i mitt huvud, runt, runt, runt. Igår var vi hos Färgknallen och hämtade hem tapetprover för nu är det snart dags för en (nästan total) makeover av vårt oerhört tråkiga vardagsrum på bottenplan. Det blir nya tapeter med en fondvägg i trappan (enligt förslag från en kompis), furutrappan ska bli vit o grå och den gamla skänken ska bli vit. Vi har ALDRIG förr anlitat en målare, tapetsera är kul men nu känns det bara för mycket. Denna gång lämnar vi bort uppdraget till ett proffs. Vi åker o jobbar med vårt och målaren jobbar med sitt. Det känns bra, riktigt bra.

 

Nu är jag flera timmar före min man. Jag vaknade som vanligt tidigt och har nu googlat möbler, lampor m m hela morgonen. Tanken som dök upp igår att vi även ska göra om hallen när ändå målaren är här, har också slagit rot. Där kommer vi att vara lite mer modiga och klatscha på med lite färg. Det är fint med vitt men det kan bli för mycket.

Tapetserar man om hallen kräver det också nya hallmöbler. Min tanke är då istället för hatthylla en garderob där man gömmer undan alla jackor, mössor och skor. Nu kan jag knappt bärga mig.

 

 

Vardagsrummet där uppe är förstås inte riktigt i hamn än heller. Nu måste vi skynda oss iväg att köpa den där nya soffan och mattan som skulle varit inköpt redan för ett år sen.... Ibland så hinner man inte riktigt med allt som man vill.

 

 

Det kliar i fingrarna på mig och jag kan knappast bärga mig innan jag får ta tag i målarpenseln och gå lös på de gamla tråkiga mörkbruna möblerna. Nu ska vi bara enas om vilka tapeter som ska upp på väggarna. Det ska nog inte bli så svårt, man får ge o ta och vi brukar sällan ha några hårda diskussioner om vad som är snyggt eller inte.

 

Nu ska vi bara bestämma oss, sen lovar jag att bjuda på före och efter bilder!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!