tisdag 6 januari 2015

På möbeljakt och därefter en sen lunch på O´Learys

 

Idag har vi varit på möbeljakt. Vardagsrummet på ovanvåningen som vi återskapade inför förra julen har aldrig blivit berikad med en ny soffa som tanken egentligen var. Tiden har bara runnit iväg. Nu kände vi att det var dags innan det vårt andra vardagsrum ska genomgå en makeover.
 
Det bästa med dagen var nog ändå den VÄLDIGT sena lunchen, halv 4 var klockan innan vi fick mat i våra magar så det blev en kombinerad lunch och middag på O´Learys inne i stan. Återigen rann snålvattnet till när jag idag beställde in den här salladen med nötkött, bluecheese och valnötter. Jag rekommenderar den varmt!
 

 

En annan rolig sak som hände idag var att jag mötte Tina som driver bloggen Home2tiny. Vi stöter på varandra allt då och då eftersom vi jobbar i samma stad. Idag var vi båda på jakt efter en ny soffa. Vi får väl se om någon utav oss lyckades.

Inte mindre än tre möbelaffärer hann vi med där vi såg det ea fina efter det andra. Tankarna far redan iväg till kommande projekt så vi tittade på lite utav varje för att få lite inspiration.
 

 
 

 

 

Valet bland mattor står nog mellan dessa två. Beige eller grå, det är frågan.
 

När det kommer till soffor så står nog striden mellan den här ovan och den här nedan. Med eller utan blommor är en annan fråga att ta ställning till. Alla dessa val, det är inte lätt. En eller ett par fåtöljer lär det nog också bli. Jag älskar öronlappsfåtöljer, snygga och bekväma. Vi får nog sova på saken.
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!