måndag 23 februari 2015

Det makalösa hotellet - Gloria Palace

Ja det är verkligen ett makalöst hotell vi har hamnat på. Igår ringde en ur hotellpersonalen upp till vårt rum och frågade hur allting var, om vi var nöjda och om det var något vi saknade. Jag talade om att vi var jättenöjda men om det var något vi saknade så var det kanske ett par vinglas. Det hade ju varit trevligt att dricka det medhavda vinet i något annt än tandborstglas på balkongen när man kommer upp efter en dag vid poolen. Inga problem, det skulle de ordna. När vi sen kom hem i går kväll efter att ha varit ute och ätit middag och promenerat en 7-8 kilometer så stod det två vinglas på rummet men inte nog med det, det var Cava i glasen!!! Snacka om att leverera och överträffa förväntningarna!!!
 
Dagen igår inleddes med en joggingrunda längs med stranden. Jag är så nöjd med att våra semestrar mer och mer innehåller en bra dos med träning. Man mår så mycket bättre och njuter sen mer utav dagen och känner att man är värd att unna sig lite extra mat o vin.
 
Vår fantastiska hotellentré med vattenfall.
 
Igår eftermiddag åkte vi upp för att utforska takterassen med vidunderlig utskikt över poolen och havet.
Vi funderade lite över att det så lite folk uppe takterassen men när jag klev i poolen förstod jag varför, den var inte uppvärmd och därmed iskall!!


 

 
Till middag igår blev det faktiskt rejält med kolhydrater. Vi ville gärna prova den kanariska specialitén, typ saltkokade färskpotatisar som serveras med mojo pico. Rätt gott tycker jag och sen blev det bara en sallad till huvudrätt. Jag vågar inte fläska på med både kolhydrater och fett o protein vid en o samma måltid.
 
Strandpromenaden är lång o fin o man kan strosa nästan hur långt som helst. Lite här o där kan man också hitta de mest fantastiska sandslott. Jag förstår inte hur de bär sig åt.

1 kommentar:

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!