söndag 22 mars 2015

Copenhagen-Frankfurt-Addis Ababa-Harrare-Lusaka

2015-03-22 11.51.42

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Idag har min älskade man packat sina väskor för en tvåveckors jobbresa till Zambia!! Inte närmsta vägen precis. Han väljer sina uppdrag med omsorg, spännande resmål och inte allt för lång tid som han måste vara borta ifrån mig:-) Det här är nog ändå den längsta tiden vi har varit ifrån varandra sen 2004 när han var iväg 3x3 veckor med 1 vecka på hemmaplan emellan.

Så nu är jag gräsänka i 2 veckor. Jösses så skönt tänker man så här första dagen men efter ett par dagar så vet jag att huset kommer att kännas tomt o tyst o tråkigt. Min man säger likadant när jag ger mig iväg till Florida. Just nu är jag i alla fall full utav entusiasm över allt jag tror att jag ska hinna med. Städa det skåpet o det skåpet, titta på film o bara koppla av, träna flera gånger om dagen o inte laga mat. Varför tror man att man ska hinna mer bara för att man är ensam hemma?? Jag bara undrar.

IMG_20150321_180835

En sak som jag bestämt mig för är i alla fall att nu ska jag träna 2 pass om dagen tills älsklingen kommit hem. Det ena passet kan vara en promenad men 2 träningstillfällen  per dag ska det bli, det har jag tid med när jag inte har någon annan att tänka på mer än mig själv o Lexie. Kommande lördag är dock en helt träningsfri dag eftersom jag o mamma då ska ta tåget till Göteborg för en dag på stan tillsammans med yngsta dottern.

20150322_131659

Bye, bye min älskade man! Om allt går enligt planerna så är du hemma igen till påsk men helt säker kan man aldrig va. Saker o ting har en tendens att ta längre tid än planerat på dessa utlandsuppdrag.

O den här bilden fick jag absolut inte publicera:-) Ha, ha men han är lååååångt borta och när han kommer hem så kommer han att ha längtat så mycket att han inte bryr sig om denna bilden längre:-)

Ja nu är det nog bäst att jag skyndar mig så att jag verkligen hinner städa alla skåp, koppla av o träna 2 ggr om dagen i 2 veckors tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!