måndag 23 mars 2015

Hell week – Dag 1 och dag 2

 

2015-03-22 17.23.42 - Copy

Ja nu är Hell week inledd. Jag har inte så stora krav på vad som räknas som träning men 2 pass om dagen ska det vara. Igår var det en 3 kilometers promenad på förmiddagen med min älskade man och sen blev det samma runda en gång till men nu ensam och iklädd träningskläder och  jag kämpade mig runt i ett långsamt joggingtempo. Det var tungt och jobbigt till att börja med men sen lossnade det (när uppförsbackarna tog slut) och andningen funkade och benen rullade på. Det är gott så.

IMG-20150315-WA0000

Efter joggingturen så fick sig äntligen kylskåpet en välbehövlig utrensning och städning. När sen kylskåpet var färdigstädat och jag hade både duschat och ätit så var det slut på det roliga. Hur kul är det egentligen att vara ensam? I tanken kändes det bra att få vara ensam i 2 veckor men jag är redan trött på det. O detta är bara dag 1. Hell week har verkligen dubbla innebörder. 2 träningspass per dag och så saknaden av min man.

2015-03-18 21.34.34 - Copy 

Ja en del blir säkert jättetrötta på mig o min träning men vet ni, jag har en lösning på det också. LÄS INTE MIN BLOGG;-)

Hell week dag 2

2015-03-23 17.39.56

Dag 2 på egen hand den började jag med ett styrkepass på gymmet. Direkt efter jobbet gav jag mig ut på en joggingrunda i sakta mak. Tiden var urusel men vem bryr sig, jag gav mig i alla fall ut.

 

‘'2015-03-23 18.21.27

Älsklingen har meddelat att han ikväll har kommit fram till sin “resort” moahahaha. Han hittade direkt 3 spindlar i garderoben. Han tyckte att stället var ok men han trodde inte att jag skulle ha uppskattat det hela. Det säger en hel del. Det är nog inte sååå bra…

Jag tittar på En plats i solen och Husdrömmar omväxlande med privat ekonomiuppföljning. Jag strosar omkring i pyjamas och äter karréskivor med bearnaisesås. Jag gör precis vad jag har lust med, det finns ingen som kan ha åsikter. Det är rätt skönt o avkopplande men ensamt, ack så ensamt. Visst kan jag strosa omkring i pyjamas även när mannen är hemma men jag själv tycker att man ska anstränga sig lite för varandra även om man varit tillsammans i 15 år. Jag vill minst ha 15 år till. Jag går inte omkring i pyjamas speciellt ofta i vanliga fall. Det tillhör undantagen. Karréskivor kan jag givetvis äta även annars men det är bara jag som vill ha det, vilket innebär att jag får laga två rätter, det behöver jag inte nu. Trots alla “fördelar” som jag känner av just nu, så vill jag hellre ha honom hemma:-) Men det är också skönt att längta och längta är just precis vad jag gör. En extra krydda i tillvaron.

2 kommentarer:

  1. Tja det beror väl på hur pyjamasen ser ut ..😜😍

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha, jo men en pyjamas är väl ändå en pyjamas:-)

      Radera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!