lördag 25 april 2015

Klippning, trädgårdsarbete och gratinerad blomkål med ryggbiff

2015-04-25 09.01.54 

Före: Ja här sitter jag o trivs. En timma för mig själv när bästa Maria tar hand om mitt hår. Hon pratar precis lagom mycket och resultatet av klippningen blir alltid precis så bra som man önskar.

2015-04-25 09.57.44

Efter: 10 veckors utväxt har fått falla för saxen och jag är som vanligt supernöjd med dagens resultat. Nu blir det lätt att fixa till igen efter den dagliga träningen.

Dagens ambition att lämna en massa överflödiga saker på loppis kom på skam. Jag hade laddat bilen med saker och åkte raka vägen till den närbelägna loppisbutiken men där var inte öppet än på en halvtimma!! Mitt tålamod är inte så stort så jag åkte vidare till nästa by där det också finns en loppisbutik men inte heller där var det öppet!! Det blev till att köra hem igen. Nu är bilen fylld med loppissaker som jag inte lyckats bli av med. Jag får nog göra ett nytt försök imorgon.

gardener

Efter lunch iklädde jag mig rollen som trädgårdsmästare och kånkade ner den stora trimmern till syrrans hus. Älsklingen satte sig på gräsklipparen och gjorde mig sällskap. Hur det kommer sig att jag alltid får hantera den tunga trimmern under tiden han lattjar runt på en åkgräsklippare, det vet jag inte:-o Nu är den trädgården lite mer presentabel igen.

 

2015-04-25 19.13.53

Till middag ikväll blev det gratinerad blomkål tillsammans med grillad ryggbiff. Hur gott som helst! Lägg bara blomkålsbuketter i en ugnsfast form. Blanda majonnäs med dijonsenap och bred över. Hyvla därefter över lite stark ost och in ugnen tills blomkålen är mjuk och har fått lite färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!