fredag 20 mars 2015

Train to succeed!!



Sjukt kul! Det är vad jag har tillsammans med Hanna! Sjukt jobbigt, det är det minsann också. Idag körde vi tuff styrketräning i intervaller. 30 sekunder jobb, 15 sekunder vila.

Rätt som det var så fattade jag ingenting. Det var sååå jobbigt, jag nästan skrek av smärta, ska det aldrig ta slut? Hur långa är de här 30 sekunderna? Nu fattar jag....hon tog kort!!! O roade sig på min bekostnad;-) 30 sekunder blev till 50 sekunder men jag gav inte upp, jag kan vara envis som synden, jag ger mig inte gärna förrän Hanna säger stopp.

 

Knäböj, armhävningar o pull-ups. Idag var det verkligen tempo. Som avslutning lekte vi häst...ja ni vet, jag springer för livet men Hanna har ett gummiband runt mina höfter o håller emot nästan det värsta hon orkar. Snacka om att andningen kom igång! Det här var ett riktigt bra pass, kanske ett utav de bästa.

När vi äntligen kom ikväll så möttes vi av samma trafikljus som vi mötts av hela veckan. Trafiikljus i Hov!!! Det är en stor händelse. Det finns liksom inte ett enda trafikljus i hela Båstads kommun så vitt jag vet men just nu finns det ett i Hov!! En stor händelse i vårt lantliga liv:-)



Länge, länge har jag längtat efter ett "magband" där jag kan förvara mobilen när jag joggar istället för att ha den på armen. Idag kom jag äntligen på att gå in på Team Sportia för att se om det fanns. Tidigare har jag bara sett dem i USA när jag lånat ett sådant från min syrra. Jo men visst fanns de! Sen gick jag runt i affären och hittade givetvis ett par Nike Free på rea. Rosa o fina. Jag har länge tänkt att mina joggingskor börjar bli allt för slitna, jag borde köpa nya. Äntligen hittade jag dessa, på REA dessutom, de får följa med hem!

Hello friends! It´s friday!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!