onsdag 25 mars 2015

Hellweek dag 4 - händer det nå´t då?



Hellweek dag 4. Nu börjar jag känna mig dj-ligt sliten. Gårdagens Bodycombat tog hårt på kroppen och musklerna, inte minst i skinkor o ben. Det är med möda jag förflyttar mig idag.

Morgonen tillsammans med Hanna flöt ändå på bra. Även idag körde vi intervaller med styrka och kondition. Det är så obeskrivligt roligt. Andas, mycket fokus på att andas. Paniken kommer lätt krypande när kondisen tar slut. Då panikandas jag och världen slutar snurra. Andas in, andas ut. Det är mitt fokus just nu.

ÄNTLIGEN satt de där, triceps-armhävningarna!! Som en smäck! Visserligen på knä men innan har jag liksom inte lyckats få till det, armbågarna har inte velat peka åt rätt håll men idag så satt de där bara. Yiha!!

 

Åtminstone 3 personer har den senast veckan kommenterat min vikt. Frågat hur mycket jag gått ner, sagt att jag måste köpa nya kläder osv. Svaret jag ger är att jag har inte gått ner någonting!! O det är sant. Tar man fram måttbandet så har inte heller där hänt någonting MEN jag känner ju skillnad. Kläderna sitter löst, alllting känns annorlunda. En hel del utav fettet har nog förvandlats till muskler utan att jag märkt när o hur. 5 månader mer personlig träning har gjort skillnad. Tack Hanna Lundh för det!

Jag funderar allvarligt på att slänga ut vågen ur mitt liv. Känslan av att kläderna på kroppen sitter bättre i kombination med folks kommentarer måste väl väga tyngre än vågens siffror, eller hur?

 

Mannen i mitt liv saknar jag mer än jag nästan trodde var möjligt. De där två extra dagarna han måste tillbringa mitt i mörkaste Afrika känns bara "too much". Vi får väl se om det överhuvudtaget är någonting kvar utav honom när han kommer hem. Ikväll hade han tydligen blivit serverad "uppbränt lammfett", urghh, det låter väl så där.... Skillnaden mellan oss är väl också att jag hade troligtvis tagit med mig en väldig massa nödproviant inför rädslan att behöva gå hungrig. Han packade nog inte alls någon nödproviant. Behöver jag nämna att han inte lider av övervikt men det gör jag?

 

Imorgon måste jag nog tyvärr göra ett avsteg från min "Hell-week". Jag känner mig stressad, min tid o min kropp hänger inte med. Imorgon ska vi ha en arbetskväll då vi jobbar med tillsynsärenden fram till 21 på kvällen. Då blir det svårt att få tiden till att räcka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!