torsdag 26 mars 2015

När kroppen säger i från - o jag lyssnar

 

Det är möjligt att jag är en svag människa eller så är jag bara klok. Hellweek med två träningspass om dagen gjorde idag en paus.

Igår när jag kom hem så var jag sur o tvär o kände mig helt slut. Antalet timmar sömn per natt räcker aldrig till och lägg sen till två träningspass om dagen i kombination med ett chefsjobb. Jag orkar visst inte riktigt så mycket som jag tror. Jag är faktiskt 52 o inte 25.

Redan igår kväll bestämde jag mig för att imorgon (idag alltså) skulle jag inte träna alls. Min kropp behövde vila. Det var nog rätt beslut. Jag låg vaken i ett par timmars tid inatt och tog det sen väldigt lugnt på morgonen. Strosade bara omkring i hemmet o fixade och donade innan jag åkte till jobbet. Denna dag på jobbet skulle bli ovanligt lång eftersom vi planerat in en arbetskväll med mat.

Kroppen har känts sliten och knäna värker. Mitt beslut att vila idag var nog trots allt ett klokt beslut.

Ikväll stannar jag kvar i stan. Jobb till framåt 21.00 och träning imorgon 6.30, då är det bra att ha en son att byta bostad med. Det är skönt att slippa köra de fem milen hem men jag längtar ändå hem, för detta är ju trots allt inte hemma.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!