söndag 17 april 2016

Tacka vet ja Blocket!

Idag har vi nästan ägnat en heldag åt kära mamma. Mannen har fixat gräsklippare, klippt gräs, kört in ved och fixat vatten. Det finns alltid något att göra. Själv var jag ute och lekte fotograf och letade objekt som kunde läggas ut på Blocket. Gården ska säljas och prylarna måste bort. En traktorkärra, en jordfräs och en gammal svets bytte ägare innan vi visste ordet av. Kanske var det för billigt? Man blir alltid lite misstänksam när sakerna försvinner så fort men men, det är skönt att bli av med det också och några fina tusenlappar blev det allt i mammas plånbok. Bytt, bytt kommer aldrig igen.

Jag tror faktiskt att det var liiite bättre väder norrut där mamma bor än vad det har varit här. Här blåser det en isande vind så att de nya trädgårdsstolarna flyger omkring och stundtals har regnet droppat ner. Jag längtar faktiskt efter en brasa även idag men veden är slut och jag vete sjutton om jag orkar gå ut och hämta in mer. Dagens i-landsproblem.

Den där böndieten jag påbörjade och som jag tänkt hålla i 4 veckor har jag lagt på hyllan. Det funkade inte alls denna gången. Jag fusk-åt och har istället gått upp i vikt:-( Nu går jag tillbaka till Ulrika Davidssons LCHF-kickstart i 2 veckor. Jag måste tappa lite i vikt innan Istanbul så det finns utrymmet att gå upp igen:-D annars kan det bli katastrofläge. He he, jag är oförbätterlig, mat är allt för gott.

 

Jag var ju lite trött på färgerna i sovrummet för någon vecka sedan. Det har varit vinrött/lila länge. Nu blev det inköp av nya blå gardiner, kuddar och påslakan. Det behövs inte så mycket för att det ska kännas som ett nytt rum igen. Jag är nöjd.

 

Inte nog med att vi hjälpt mamma att sälja saker via Blocket i helgen. Vi har även hjälpt svärfar att sälja sin bil. Under tiden köparna provkörde så slog jag en lov i vår trädgård och visst finns det vårtecken. Blommorna börjar titta fram både här o där. Det finns hopp!

Jag fascineras återigen av Swish. Så enkelt det är idag att sälja en bil. Köparen bara Swishar över pengarna o vips så är de på kontot!! Synd om mannen som inte litar på tekniken, nu är det jag som förfogar över slantarna, he, he;-) Vi får väl se om jag lämnar över dem till svärfar eller ej:-)

 

Hela vägen från Kristianstad hade de kört för att köpa bilen men inte att de tog den med hem! De kommer en annan dag och hämtar. Tur att den nu är betalt men vilken lång väg att köra en gång till!! Det hade inte jag velat göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!