onsdag 11 maj 2016

Hamam i Istanbul och cykelturer i Sverige

Igår bestämde vi oss för att cykla hem från jobbet idag. Kunde man valt en bättre dag? Nej knappast! Vindstilla och soligt. Det rullade på väldigt lätt de första 4 milen men sen tog det stopp! Min cykeltokige man övergav mig i Båstad och körde hem i ett rasande tempo längs med hela kusten och slutligen upp för den förhatliga Kattviksbacken. Själv åt jag två korvar med räksallad (min middag) på Torggrillen i Båstad och tog mig sedan hem via Norrviken och Boarp. 2 timmar och 14 minuter tog dagens tripp som var ca 4,5 mil. Jag är nöjd så.

 
Halva Vätternrundan är nu avklarad.

 

Idag kunde jag inte motstå. När jag var ute på lunch och det var sommar och sol, då fick det bli en glass även på hemmaplan. Tråkigt nog så är det nog nya ägare till SIA-glassvagnen på torget för glasskulorna var nästan obefintliga. Bra för figuren men tråkigt för kommersen.

Kväll efter kväll sitter vi här nu på vår altan och beundrar solnedgången. Hur många sådana här kvällar finns det en svensk sommar? Det gäller att njuta här o nu.

Det där cykelstället som vi köpte härom året för att åka på semester i Europa, det har verkligen kommit till stor användning. Jag är så glad att vi har det.

 

 

Under tiden som vi varit borta så har trädgården fullkomligt exploderat. Jag bara njuter men ikväll är det nog även dags för lite rensning för tyvärr så växer ju även ogräset.

 

Äntligen fick vi packa upp vår matta!! Än ligger den inte på plats men den ligger i alla fall i rätt rum o visst är den fin? I alla fall så tycker vi två om den och det duger gott så.

 
Gårdagens träning företogs utomhus. Det var sista gången för i vår och idag har jag träningsvärken "från Hell" det är knappt jag orkar lyfta armarna! Attans vad det tog, armhävningar och pullups, så många att jag inte ens kommer ihåg. Det känns ändå rätt så "gött".

 

 
Ett traditionellt hamam hann vi också med i Turkiet. Istanbuls äldsta till på köpet. Det var väldigt lyxigt men samtidigt jobbigt. Att bara sitta ner i 40 gradig värme och svettas på marmorbänkar var inget jag uppskattade. Det var fööör varmt. Jag är ingen bastufantast. Tvålmassagen och tvätten efteråt var däremot helt ljuvlig. Just det här hamamet var bara till för par och familjer. Skönt att kunna vara tillsammans.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!