lördag 2 juli 2016

Mat som inte är prisvärd och så beundrar jag min syster

Igår gjorde vi ett besök på Hovs hallar. Vi hade ett presentkort som snart hade gått ut och en kväll på restaurang är väl aldrig fel men det var det. Väldigt lite folk = tråkig stämning. Jag valde den KRAV-märkta ryggbiffen som serverades med rösti, smaksatt med Skottorps cheddarost samt vårprimörer från Bjäre. 365 kronor.

Ryggbiffen var i och för sig av bra kvalitet, det ska jag inte säga något om men den var bara såååå tråkig! Rösti brukar jag normalt sett inte äta men jag kunde inte låta bli idag för det lät så gott men vilket misstag! Potatisen smakade rått och osten måste de ha glömt för inte f-n smakade det ost! Vårprimörerna bestod av en minimal morot och en minimal rödlök.....Definitivt inte prisvärt. De får inga fler besök utav oss i sommar.

 
Läget och utsikten är däremot fantastiskt även om det regnar.

 

 
När vi kom hem började vi prata om hur magen mår efter än det ena och än det andra och jag letade fram denna gamla klassikern. Håller kanske inte riktigt måttet idag men lite rolig är den fortfarande.

 

 
Igår hade jag en riktigt latmansdag. Jag kände att jag bara ville koppl av. Jag låg i soffan och sträckläste min nya veckotidning, Chef. Väldigt intressant och man får många bra tips på både det ena och andra.

 

 
Jag måste erkänna att jag är avundsjuk på min syster, likväl som jag beundrar henne. I ett helt år har hon hyrt ut sitt hus i Fort Lauderdale för att istället hyra ett hus nere i Key Largo, på väg mot Key West. Ett hus som ligger så att säga "på vattnet" så att hennes fisketokige son, min brorson, ska kunna fiska varje dag, för det är det han helst av allt vill. Hon har tömt och hon har slängt och hon har sorterat i sitt hus för att någon annan ska kunna flytta in. Igår packade hon in alla tillhörigheter som ska med till nya huset och körde ner till nya huset för en helt annan tillvaro än vad de har haft innan. Det är så modigt och så rätt!! Det här kommer att bli jättebra! Nu väntar jag bara på att få se en massa bilder på nya huset och nya omgivningarna.

 

Här hemma är hennes svenska hus sålt och jag har samlat hennes tillhörigheter i vår gamla kista. Om jag själv glömmer var jag gjort av dina kläder syrran, så kanske du kommer ihåg det efter den här bilden:-)

 
Idag säger jag också grattis till min mamma som fyller 77 år! Grattis mamma, vi kommer sen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!