tisdag 9 augusti 2016

Första dagen på jobbet och en dag med vattenfasta


Igår var första dagen på jobbet efter semestern och det var med lätta steg jag gick dit. Så roligt att äntligen vara igång igen och så roligt att träffa alla som nu var tillbaka.

Förra måndagen ställde jag mig på vågen för första gången på nästan en månad. +1,8 kg trots att jag levt gott och ätit både en o två glassar. Det tyckte jag kändes helt ok. Sista semesterveckan körde jag 16:8 för att se vad bara det kunde ge för effekt. I övrigt inskränkte jag inte alls på maten. Det gick inte alls så bra kan jag meddela. Sockertrollet tog mig och jag åt glass nästan varje dag vilket resulterade i ytterligare +0,9 kg....

Ok, nu var det dags för drastiska åtgärder. Igår blev det vattenfasta som avslutades med ett tufft träningspass på Studio 4. Träningen kunde jag nog tyvärr inte riktigt tillgodogöra mig då jag var allt för svag efter en hel dag utan mat men jag genomförde det i alla fall.

Idag kom belöningen. Jag klev upp på vågen: -2,3 kg på en dag:-) Jag säger bara det, det är såååå värt det!! En, enda dag!

Min kropp blir förstås något stressad vilket resulterade i 2 timmars sömnlöshet i natt då boken fick plockas fram och jag hann en bra bit i den. En bok av Viveca Lärn, något alster utav henne har jag aldrig tidigare läst och jag tror nog inte heller att det blir fler. Det är inte riktigt min typ av bok.

'


Idag, frukost!!! Så njutbart, youghurt och hemgjord nötmüsli.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!