torsdag 8 september 2016

Göteborg tur o retur och som avslut på dagen, några timmar på altanen


Vilken dag alltså! Synd att man inte hunnit njuta. 26 grader och strålande sol den 8 september, det är HELT ljuvligt! Nu är klockan 21.40 och jag sitter ute på vår altan och termometer visar 19 grader! Lovely!



























Av anledningar jag inte tänker gå in på här, så blev det idag ett hastigt besök i Göteborg denna underbara septemberdag. Segern för dagen var att jag hittade rätt, helt på egen hand, utan att gå vilse en enda gång:-) Jag och lokalsinne är inte samma sak!

I detta ljuvliga sommarväder var det faktiskt svårt att sätta sig på tåget och åka hem igen. Jag ville uppleva Göteborg, sätta mig på en uteservering och ta ett glas vin men det var inte en så´n dag idag, idag var det raka vägen hem som gällde. Livet är inte alltid en fest.



















Klev av tåget i Halmstad för där stod min bil och visst är det fantastiskt vackert även i denna ljuvliga stad?

När jag äntligen kom hem så stod termometern på 18 grader och att inte gå ut och sätta sig på altanen en stund var liksom inget alternativ. Man måste njuta av livet, njuta utav en sån här underbar kväll. Sova får man göra när man blir gammal, för inte är väl jag redan gammal??

2 kommentarer:

  1. Det var ju synd att det inte var en njutningsresa till vårt vackra Göteborg. Jag älskar verkligen denna staden när det är fint väder....egentligen är nog de flesta städer underbara i sol och värme ;-)
    Hoppas det reder sig på bästa sätt och att du får åka hit på skoj nästa gång.
    Kram J

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen synd! Nästa gång blir det nog så istället hoppas jag. Kram

    SvaraRadera

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!