måndag 17 april 2017

En vit påsk då jag packar för ännu en tripp till Costa del Sol


Annandag påsk, en lång ledighet är över. Sitter o njuter utav påskens sista dag och ser tillbaks på många trevliga stunder med både familj och vänner. Några timmar har vi givetvis återigen lagt på inredning av lägenhet. Trädgårdsarbetet har fått stå tillbaka denna helg. Vädret har verkligen inte inbjudit till någon utevistelse. Kallt o blåsigt o snö!!! En påsk med ett vitt täcke liggande över landskapet. Nåja, det mesta har nu smält bort och vi hann i ärlighetens namn med att ligga ute med näsan vänd mot solen i solstolarna igår med dunjacka och filt. Lite småkallt men njutbart ändå.



En utav de kallaste vårarna på länge känns det som. När man är ute och går så står träden fortfarande kala i skogen. Jag längtar efter att grönskan ska slå ut. Livet blir liksom lättare att leva då.

Den inplanerade Spanienresan denna vecka tillsammans med en väninna kommer att sitta fint. Här hemma håller sig kylan kvar. Jag behöver ett litet avbrott med sol o värme. Väskan är nu packad. En dag ska jag åka till jobbet och en dag ska jag sitta hemma och jobba, på onsdag åker jag och lämnar mannen hemma med huset.


Ja finn ett fel....grillen står ute och trädgården är täckt med snö. Helt galet. Den spanska lägenheten känns mer rätt än någonsin.




Mamma har varit på besök och jag passade på att ta hennes hjälp till att klä om resterande stolar i vårt annex. Nu blev det enhetligt och snyggt. Äntligen hittade vi även en bokhylla på Blocket, kanske inte den vi helst ville ha men köper man begagnat får man ta lite grand vad man hittar. IKEA:s Expedit i svartbrunt utförande med tre grå skåpsluckor. Det blir nog bra det. Tavlan på väggen hittade jag i Syllinge när pappas hem röjdes för några år sen. En rätt så ruffig sak men jag tycker att den pryder sin plats.


I hallen i annexet står svärmors bröllopskista kvar på sin plats med den hemvävda löparen ovanpå. Den passar fint där. Spegeln är ett fynd från Erikshjälpen och en spegel precis i min stil. Det är kul att se hur det växer fram, bit för bit.

Latmasken har krupit sig in i min kropp (igen). Förra veckan tränade jag inte för det skulle jag ju lätt hinna med under påsken. Har jag tränat i påsken då?? Icke! Ett par promenader är allt. Nu skjuter jag det istället framför mig till Spanien då det är varmt o skönt. DÅ kommer det att bli lätt.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!