torsdag 13 april 2017

Jag möter Emma, har en tyst minut, studerar en ny stormarknad och längtar till Spanien


En person som jag beundrar mycket och som jag följer på Instagram, det är Emma Igelström. Emma Igelström som nyligen genomfört en Ironman i Sydafrika och nu är på väg mot VM i Ironman (heter det så, VM I Ironman??). Vilken prestation! O lite känns det ju som att jag "känner" Emma, vi har ju faktiskt tränat ihop, i Båstad sommaren 2015. En karamell att suga på. Hon är verkligen en förebild, så fokuserad, så målinriktad, så djävla grym!

Varför pratar jag nu om Emma Igelström då? Jo för i förrgår när jag körde hem från jobbet så svängde jag in på Statoil i Snapparp och vem gick omkring där inne o snackade i mobilen om inte Emma! Hade hon inte pratat i telefon hade jag nog sagt hej, i tron att hon känt igen mig? Kanske inte det men ändå liksom..., vi har ju tränat ihop:-)


Bildbevis, Emma o jag o så goa Maria!



I måndags en nationell tyst minut efter fredagens terrordåd i Stockholm då fyra människor fick sätta livet till. Givetvis deltog även jag utanför min arbetsplats. Respektfullt o fint. När jag vände mig om för att gå iväg för att äta lunch och såg en hel rad med polisbilar parkerade på rad på torget och en ännu längre rad med polismän som stod kvar efter den tysta minuten, då rös jag. Nu kändes fredagens terrordåd helt plötsligt väldigt verkligt. Det. var nu det sjönk in. Våldet är här, mitt ibland oss, vi är inte säkra ens i Sverige. Otäckt och obehagligt.



Hela veckan har  jag glassat omkring, åkt bygglovsbuss o varit på studiebesök. Ja det är ju jobb det med o roligt sådant men det vanliga arbetet blir ju onekligen lidande. Idag har jag jobbat hemma och kommit ifatt lite, lite. Halva dagen tog jag ledigt då jag hämtade mamma och vi var ute o gick, påskpysslade och sov lite middag. Lugnt o skönt o avkopplande. Det behövde jag nog det också. Fyra dagars ytterligare ledighet framför mig, det känns oerhört skönt, därefter en dag på jobbet och en dags hemarbete och sen åker jag till Spanien igen!!! Lovely!! Mindre än en vecka kvar, jag längtar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Varje liten kommentar tillför glädje i mitt liv, tack för att ni tar er tid!